Rolls-Royce Ghost Extended Wheelbase
22 Noiembrie 2012
Unde îşi atinge apogeul ierarhia
construcţiei de automobile? Pentru cei
mai mulţi dintre noi, în topul segmen-
tului premium, acolo unde tronează
sedanuri largi precum Audi A8, BMW
Seria 7, Jaguar XJ şi Mercedes-Benz S-Class. Sunt maşini confortabile, excelent lucrate, extrem de generos dotate şi pot să-ţi facă viaţa la bord cu adevărat plăcută, mai ales dacă vin în
versiuni cu ampatament mărit. E o alegere aproape perfectă, nu?

Însă în lume există ceva mai mult de atât. Automobile concepute în spiritul
perfecţiunii absolute, capabile să troneze deasupra oricărui segment auto convenţional. Vorbim despre Rolls-Royce şi Bentley, fără îndoială. Şi totuşi, dacă ne detaşăm gândirea de tendinţa firească de a admira aceste maşini, ne întrebăm cât se poate de raţional: ce poate oferi un Rolls-Royce mai mult decât un sedan premium de mari dimensiuni, încât să-şi merite preţul exorbitant? Aduce o astfel de maşină o plus-valoare
adevărată, care să te facă să simţi cu adevărat că te afli într-un automobil net superior oricărui alt model de lux din industria auto?

În cadrul recentului nostru tur european de teste drive speciale, redacţia PiataAuto.md a avut onoarea să i se ofere un Rolls-Royce Ghost Extended Wheelbase individualizat prin programul Bespoke. Cu alte cuvinte, un model şi aşa exclusivist a fost şi mai mult individualizat în dotări,
vrând să ne convingă că exclusivismul nu are limite...

Britanicii de la Rolls-Royce au binevoit să ne furnizeze un exemplar înmatriculat în Marea Britanie, dar cu volanul pe stânga, pe care l-au adus până în Germania. Anume în Germania, după o întâlnire călduroasă cu unul din cei mai talentaţi ambasadori Rolls-Royce, redacţia noastră a primit cheile de la splendidul exemplar Ghost Extended Wheelbase. Să vedem deci, ce oferă un astfel de model la bordul său!
Design exterior şi prezenţă

Pur şi simplu impunător. E cea mai laconică expresie care poate caracteriza designul exterior şi prezenţa pe care o emană Rolls-Royce Ghost Extended Wheelbase. Deşi familia Ghost este cea mai nouă în gama Rolls-Royce, designul acesteia respectă cu stricteţe tradiţiile mărcii britanice, fiind sobru, clasic şi elegant. De fapt, nici măcar noţiunea de eleganţă nu reflectă în totalitate aerul emanat de Rolls-Royce – e mai degrabă o graţie aristocratică. Deşi
modelul e unul masiv şi opulent, formele acestuia păstrează bunul gust al caracterului nobil, fără a aluneca în burlesc.

La Rolls-Royce muncitorii mai fac şi astăzi manual o mare parte din piesele de caroserie, de asta formele pieselor metalice sunt limitate de posibilităţile strungurilor la care aceştia lucrează. Tocmai aceste limite unghiulare specifice sunt, însă, parte esenţială din caracterul de design al mărcii, iar maşina are proeminenţe specifice,
care îi accentuează caracterul exclu-
sivist. Portierele, uşa portbagajului, capota – toate piesele sunt grele şi consistente, făcându-te să înţelegi că în această ligă superioară greutatea e mai degrabă o expresie a calităţii de asamblare... Prin urmare, nu e de mirare că maşina din testul nostru cântăreşte la gol 2,420 kg...

Culoarea albastră închisă a maşinii din test e una din cele mai potrivite nuanţe
pentru acest model. Puţine maşini în lume arată bine în nuanţă albastră, dar Ghost Extended Wheelbase e cu siguranţă unul din modelele căruia albastrul aristocratic i se potriveşte excelent. E o accentuare a noţiunii de „sang bleu”, dacă vreţi, a superiorităţii
aristocrate. Iar culoarea e doar unul din elementele de personalizare modelelor Rolls-Royce, întrucât pentru Ghost Extended Wheelbase britanicii oferă peste 44,000 nuanţe posibile!
Prezenţa dominantă a maşinii este asigurată şi de dimensiunile foarte generoase. Ghost Extended Wheelbase e un model care măsoară 5.57 metri în lungime, cu peste 30-35 cm mai mult decât versiunile cu ampatament mărit a limuzinelor premium, iar jantele imense de 20 de
inch accentuează şi mai mult dimensionarea vastă a maşinii.

Elementele cromate sunt o prezenţă firească pe un model cu tentă aristocratică. Toate aceste elemente sunt lucrate şi şlefuite manual, pentru a obţine luciul dorit. Cel mai graţios din
aceste elemente e, însă,
renumita emblemă Rolls-Royce de
pe capotă, supranumită „Spirit of
Ecstasy”, care iese din ascunziş
plină de patos la fiecare pornire a
motorului şi se retrage odată cu
oprirea imensului propulsor de sub
capotă.
Maşina asta arată fascinant oriunde, fie că e în mişcare, fie că stă pe loc. Nu există peisaje care să-i ştirbească din graţia sa, însă cel mai potrivit tablou pentru Rolls-Royce Ghost Extended Wheelbase e curtea unui castel, sau cel puţin a unei case scumpe, cu arhitectură minuţios executată, care să certifice bunul gust al proprie-tarului său. Nu e un moft pentru Rolls-Royce, e o stare firească pentru un model conceput pentru cei ce-şi trăiesc viaţa la standarde greu de atins şi chiar de imaginat pentru muritorii de rând...

Dinamică motor şi transmisie

Ei bine, o limuzină de această talie e,
de obicei, condusă de un şofer angajat,
în timp ce proprietarul maşinii savurea-
ză confortul banchetei spate. Totuşi,
dintre toate modelele Rolls-Royce,
Ghost se vrea a fi modelul cel mai plă-
cut în condus, astfel încât proprietarii
să nu se sfiască să urce la volan mai
des. De fapt, britanicii ne-au şoptit că
mai mult de jumătate din clienţii
modelului îşi conduc de foarte multe
ori singuri maşinile, spre deosebire de
predilecţiile celor ce călătoresc la
bordul mai marelui Phantom.

Din primii metri parcurşi la volanul lui Rolls-Royce Ghost Extended Wheelbase ai o profundă revelaţie.
Înţelegi că maşina asta se conduce ca nici o altă maşină pe care ai apucat să o conduci în viaţa ta. Ai imediat senzaţia că pluteşti pe carosabil, iar puterea imensă a motorului nu izbucneşte niciodată haotic, ci este livrată galant, fără efort, accelerând maşina într-o senzaţie de intensificare a plutirii pe asfalt, dar fără cele mai mici sacadări de putere, fără cele mai mici şocuri de schimbare a treptelor transmisiei sau de răbufniri ale turaţiilor. Imensul motor V12 de 6.6 litri de sub capotă se face auzit în limita unui bariton temperat, chiar şi atunci când îl turezi mai tare.
Puterea motorului e imensă – 570 de cai-putere – iar cuplul maxim atinge valoarea de 780 Nm la doar 1,500 rpm. Niciodată, însă, această putere imensă nu se înghesuie să iasă la pachet din motor, ci abundă moale, tandru, împingând maşina hotărât, dar la fel de plutitor. E aproape de necrezut, în condiţiile în care motorul este echipat
cu două turbine! E de necrezut şi faptul că intrarea acestora în rol se realizază fără a fi simţită! Şi, de fapt, Ghost Extended Wheelbase, cu tot cu greutatea sa generoasă, accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 5 secunde – o valoare demnă de un supercar. Însă spre deosebire de un supercar brutal şi needucat, Rolls-Royce Ghost Extended Wheelbase îţi demonstrează maniere din înalta societate şi nu îţi sacrifică plăcerea aflării la bord atunci când presezi pedala acceleraţiei cu putere.

Transmisia automată cu 8 trepte a lui Ghost Extended Wheelbase nu oferă un regim sportiv de rulare şi nici nu-ţi permite schimbarea manuală a treptelor. Şi nu pentru că nu ar fi posibil din punct de vedere tehnic, ci pentru că britanicii au hotărât că unei maşini de o asemenea clasă nu-i şase bine
cu astfel de jucării la bord. În schimb, Ghost Extended Wheelbase vine cu un cadran de bord unic, care îţi spune ce rezervă de putere mai ai disponibilă, exprimată în procente... E de-a dreptul fascinant să urmăreşti exploatarea resurselor aproape nelimitate ale motorului...
Ţinută de drum

Toată această senzaţie de plutire şi
putere lejeră nu ar fi posibilă fără o
suspensie pneumatică extrem de
complexă. La prima intersecţie cu
sens giratoriu Ghost Extended
Wheelbase ne-a convins
şi mai mult că se conduce ca nici o altă maşină. Limuzina britanică pare să sfideze legile fizicii, cu toată greutatea sa, şi simţi de la volan cum suspensia compenseauă individual
fiecare roată cu forţe
variabile de apăsare, astfel
încât caroseria automobilului
rămâne aproape nemişcată pe unghi
orizontal, anulând tendinţele fizice
fireşti de înclinare. Toată această
matematică a confortul suprem, se
realizează fără sunete, fără ezitări şi
fără ca pasagerii să aibă vreo idee că
maşina asta, conservatoare ca şi
design, operează de fapt cu tehnologii
ultra-sofisticate pentru a le asigura lor
un confort de care foarte puţini oameni au parte la bordul unei maşini.
Explicaţia vine din arhitectura suspensiei pneumatice şi sistemele electronice de care aceasta este asistată. Pe puntea faţă Ghost Extended Wheelbase vine cu o suspensie cu braţe duble de stabilizare, iar în spate e prezentă o
suspensie de tip multi-link. Fiecare roată, însă, are reacţii de răspuns controlate electronic de un sistem extrem de complex, care identifică forţele care solicită fiecare din roţi şi furnizează o reacţie echivalentă contrapusă, astfel încât caroseria să plutească nederanjată. E aproape incredibil, dar suspensia lui Rolls-Royce Ghost Extended Wheelbase sesizează chiar şi schimbarea poziţiei pasagerilor în habitaclu, ajustându-şi reacţiile precizie maximă...

La viteze de croazieră, plăcerea călătoriilor de bord nu e câtuşi de puţin afectată. Ghost Extended Wheelbase accelerează cu aceeaşi lipsă de efort până spre 200-230 km/h, rămânând incredibil de silenţios în interior şi
incredibil de controlabil pentru cel de la
volan. De după geam piesajul se
schimbă cu un ritm constant ameţitor,
iar la interior domină în continuare o
linişte de studiou... Şi doar atunci când
îţi arunci privirea pe vitezometru sesi-
zezi că ai 230-240 km/h, iar motorul
pare să se odihnească şi la o astfel de
viteză. Chiar şi la asemenea valori ma-
şina este capabilă să furnizeze accele-
raţii cu acelelaşi caracter de lejeritate pronunţată. Şi asta pentru că viteza electronică este limitată la 250 km/h, dar, de fapt, maşina ar putea depăşi cu uşurinţă valori de peste 300 km/h...

Confort

În toată această suită de senzaţii intense şi inedite începi să sesizezi cu
adevărat supremaţia unui Rolls-Royce Ghost Extended Wheelbase asupra limuzinelor de clasă premium „obişnuită”. Nici o maşină de lux din cele existente azi pe piaţă nu oferă asemenea senzaţii rafinate la bord, nici una din ele nu se ridică la asemenea absoluturi de confort. De fapt, cât timp nu călătoreşti la bordul unui Rolls-Royce, nici nu bănuieşti că nivelul de confort oferit de un automobil poate urca la asemenea trepte. Iar odată aflat la bord, fie că eşti la volan sau pe bancheta din spate, simţi această nouă treaptă elitistă de confort, guşti din ea şi te convingi că acolo sus, în lumea aristocraţiei, viaţa rulează la alţi parametri, necunoscuţi şi inaccesibili publicului larg...
Pe scaunul şoferului se stă
excelent şi, chiar dacă ai
oarecum senzaţia psihologică
de şofer angajat, maşina îţi
oferă senzaţii elevate de
condus, răsfăţându-te cu
spaţiu, confort, dinamism
şi eleganţă... Şi, apropo,
dimensiunile imense ale
maşinii ne-au dus cu
gândul din start că Ghost
Extended Wheelbase va
fi un model extrem de
greoi pentru manevra-
rea în spaţii înguste. În
realitate, însă, roţile faţă
au un unghi incredibil
de întoarcere, fapt
care anulează
problema ampata-
mentului mare şi fac
maşina incredibil de
manevrabilă.
Pe bancheta din spate, însă, vine adevăratul confort nobil. Spaţiu există mai mult decât ai avea vreodată nevoie, iar multitudinea de reglaje îţi permit poziţionarea fotoliilor în modul
dorit. Şi dacă în portierele faţă sunt integrate renumitele umbrele Rolls-Royce, atunci portierele masive spate au un alt secret. Unui proprietar de Rolls-Royce nu i-ar sta bine să se
întindă după uşă, trăgând-o pentru a o închide, nu? De asta inginerii Rolls-Royce au prevăzut un buton discret în apropierea montanţilor spate, pe care pasagerul, odată urcat, îl apasă şi uşa se închide automatizat. Mai mult ca atât, dacă butonul este apăsat cu intensitate, atunci închiderea are lor mai rapid, iar dacă apăsarea este mai lejeră, atunci şi închiderea portierei e una mai lentă.

Pe jos, exemplarul nostru are căptuşită o pardoseală cu covoraşe din lână dintr-o specie specială de oaie. Astfel, grosimea covoraşelor măsoară în jurul a 10 cm, oferind mediul perfect pentru relaxarea picioarelor elitiste... Pielea şi lemnul sunt, în mod evident, naturale, şi sunt lucrate manual.

Unii avantgardişti ar putea critica interioarele modelelor Rolls-Royce pentru soluţii îmbătrânite, mai ales la sistemul de climatizare. Adevărul este, că designul acestora e realizat pentru a păstra puritatea principiului analogic, evitându-se digitalizarea excesivă. Fiecare din pasagerii de la bord îşi poate seta individual temperatura
pentru partea de sus şi mijloc a
corpului , şi suplimentar
temperatura pentru picioare.
Reglajele au loc analogic, după principiul „mai cald, mai rece”,
fără ca pasagerii să vadă vreo
cifră a gradelor alese. Şi asta cu toate că după aceste reglaje analogice se ascund senzori ai unui sistem de climatizare cu 8 zone extrem de avansat, care asigură confortul
climateric perfect la bord... Puteţi intui la ce s-au gândit britanicii când au făcut posibilă suflarea unei temperaturi diferite pentru picioare, faţă de cea pentru corp? La confortul femeilor mai
ales, ştiind că doamnelor le poate fi ceva mai frig uneori la picioare, iar astfel acestea îşi vor putea crea condiţii perfecte...
Şi prizele de aer sunt realizate să respecte o lungă tradiţie a modelelor Rolls-Royce. Închiderea şi deschiderea acestora are lor printr-un soi de comutatoare asemănătoare seringilor. E ciudat, însă britanicii folosesc astfel de soluţii de zeci de ani şi nu vor să-şi decepţioneze clienţii cu soluţii prea moderne.
Pe centrul planşei de bord stă o altă mostră a tehnologiilor moderne împlementate la bordul acestui model. Un display enorm permite operarea cu sistemul multimedia, oferind şi posibilitatea unor setări asupra maşinii. Chiar şi silueta-emblemă „Spirit of
Ecstasy” poate fi scoasă sau retrasă prin manevrarea acestui sistem. Sistemul audio merită o menţiune aparte pentru calitatea de înaltă fidelitate a sunetului, iar la dorinţă se poate asigura conexiune internet prin WiFi în timpul călătoriilor, pentru ca
proprietarul maşinii să-şi poată dirija în continuare afacerile... Iar atunci când toate detaliile sunt setate, display-ul central pate fi acoperit automatizat cu un segment mobil, realizat din acelaşi lemn ca şi întreaga planşă de bord, mascând astfel existenţa display-ului...
Astfel, Rolls-Royce Ghost Extended
Wheelbase îmbină la bord confortul
unui oficiu mobil, al unei camere de
hotel cu 5 stele şi al unui salon SPA
rafinat. Desigur, iluminarea
ambientală potrivită şi masajul sunt
incluse în peisaj. Şi aici, la bord,
urmărind calitatea de excepţie a
fiecărui element, măiestria cu
care sunt lucrate componentele
interiorului, te convingi încă o
dată că Rolls-Royce joacă
într-o ligă superioară, cu
adevărat diferită de toate
celelalte maşini ale
lumii....
Consum

Prezenţa tehnologiilor avansate de la bordul lui Rolls-Royce Ghost Extended Wheelbase e, fără îndoială, meritul celor de la BMW, proprietari ai mărcii britanice. Şi motorul V12 de sub capota maşinii din test e unul tot de origine germană, iar nouă ne-a fost deosebit de interesant să descoperim care vor fi indicii de consum. Cifrele
oficiale declară 20.6 litri/100 km pentru regim urban, 9.6 litri/100 km pentru regim extra-urban şi 13.7 litri/100 km pentru regim extra-urban.

Noi am călătorit o zi plină la bordul acestui splendid Rolls-Royce, alternând peisajele castelelor cu croaziere de autostrăzi la viteze de peste 200 km/h. Am condus fără a ne păsa de fapt de consum, şi am
savurat senzaţiile puterii imense,
livrate fără efort. Când am ajuns să
aflăm şi cifra medie a consumului
pentru toată ziua, ne-am zis că vom
avea 22-23 litri la sută cel puţin. Însă
cifra de pe bord ne-a lăsat fascinaţi de-
a binelea: 14.9 litri/100 km! Cu un
imens motor V12 de 6.6 litri şi 570 cai-
putere sub capotă, care trage o
imensă maşină de 5.57 metri şi peste
2.4 tone la gol!
Preţ de achiziţie

Deşi Rolls-Royce şi Bentley sunt puse de foarte multe ori alături în nişa superlativă a maşinilor, modelele Rolls-Royce sunt întotdeauna mai scumpe decât ale celuilalt producător britanic. Astfel, dacă preţul de bază a celui mai scump model Bentley – Mulsanne – porneşte de la 250,000 euro, atunci cel mai accesibil model Rolls-Royce – Ghost – abia porneşte de la această sumă. Modelul testat de noi – Ghost Extended Wheelbase – porneşte de la 330,000 euro, la care se mai adaugă taxe locale şi o listă de dotări exclusiviste de cel puţin câteva zeci de mii de euro...

Însă, spre deosebire de un supercar de aceeaşi bani, maşina asta te copleşteşte prin senzaţiile oferite la bord şi te convinge fără drept de apel că îşi merită fiecare cent din preţul său. Un Rolls-Royce e un premiu pe care ţi-l faci fie pentru norocul de a fi moştenit o avere imensă, fie pentru succesul pe care ai reuşit să-l atingi în viaţă cu propriul efort.

Ştiaţi că Rolls-Royce păstrează o arhivă imensă, cu dosare pentru fiecare proprietar care a achiziţionat
vreodată o maşină de la uzină? Sunt
dosare confidenţiale în mare parte, dar
acolo sunt stocate preferinţele celor
mai renumiţi şi celor mai fericiţi
oameni din ultimul secol. Există un
dosar Elvis Presley, există un dosar
John Lennon, şi toate maşinile au fost
croite pe preferinţele celui care le
comandă, chiar dacă preţurile s-au
dublat uneori sau chiar s-au triplat.
Nimic nu e imposibil pentru Rolls-
Royce. Un client a contactat de curând
uzina şi le-a spus britanicilor că-şi
doreşte un Rolls-Royce cu inserţii din
lemn realizate din cel mai vârstinc
copac din grădina sa... Sună aproape
ca o poveste, dar britanicii i-au
îndeplinit dorinţa...

Eh, s-ar părea la prima vedere, oamenilor ăştia cu adevărat bogaţi nu le pasă pe ce îşi cheltuie banii. Adevărul e, că de fapt, Rolls-Royce adevereşte orice pretenţie posibilă a
clienţilor săi, fiind convins că lucrurile stau exact invers: cei mai mulţi oameni au ajuns cu adevărat bogaţi anume pentru că ştiu cum să-şi cheltuie banii şi vor avea, prin urmare, pretenţii pe măsură faţă de o maşină care are un asemenea preţ!

Verdict final: Rolls-Royce Ghost Extended Wheelbase

La începutul acestui test, ne întrebam dacă oferă Rolls-Royce Extended Whellbase o plus-valoare adevărată, care să-i justifice poziţionarea în superlativul absolut al industriei auto. Nu a durat prea mult să obţinem un răspuns ferm la această întrebare. Cu singuranţă da!

Experienţele de la bordul lui Ghost Extended Wheelbase sunt incomparabile, asemănătoare unor senzaţii de stări supreme trăite pentru
prima dată. Iar confortul suprem nu te oboseşte niciodată, ba dimpotrivă, începi tot mai mult să te complaci în rolul ocupantului permanent al habitaclului unui Rolls-Royce. E o altă lume decât cea uzuală şi banală a
vehiculelor obişnuite. E o lume cu adevărat aristocratică, plină de lux desăvârşit. E o viaţă trăită în bun gust şi rafinament.

Un lucru e clar, însă: ca să îţi cumperi un Rolls-Royce nu e suficient să fii doar bogat, mai trebuie să ai şi rafinament aristocratic în sânge...

Instrumente utile:
» Date tehnice Rolls-Royce Ghost Extended Wheelbase
» Comparaţie Rolls-Royce Ghost Extended Wheelbase vs concurenţi
PiataAuto.mdIlie Toma
14
8,326
GALERIE FOTO (82 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (13)
dima
Chişinău
la 22 Noiembrie 2012 - 18:45
aaaa, cel mai tare mii ciuda ca am citit tot textul si la urma in video totul e descris la fel:)))))) buna masina insa numi plac detaliile nichelate din plastic, evident, arata ieftin, mai bine erau din aluminiu lustruit, ma impresionat, cit nu ar fi de comic, covorasele de 10 cm, mai ceva ca covoarele de acasa:)))) totusi cred ca asa masini sint facute ca sa mergi in spate?!:)
0
0
GRED
Chişinău
la 22 Noiembrie 2012 - 19:25
ASTA E ! Confortul ! "Look"-ul aristocratic si conservator combinat cu tehnologii de ultima ora ! Bravo Piata-Auto!!! Poate va va băgați cu o emisiune TV ? ! O sa va urmaresca multi admiratori! Putine emisiuni AUTO generice la noi in MD.
0
2
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 22 Noiembrie 2012 - 21:57
Daaa... Piataauto.md, ma-ti frapat ku acest test-drive! Ce ca ce, dar la teste-drive va pricepeti bine. E o placere neexplikabila kind citesti sau privesti testele realizate de voi. Masina pe care ati aleso este una de "milioane", insa cum ati spus, se merita fiece cent. De cind ma stiu, imi plac masinile britanice datorita stilului aristocratic pe care il abordeaza constructorii. Consider ca asa un Rolls bate orice masina de lux din segment la toate capitolele. Daca ar fi sa am asa un "yacht", garantez ca nu-mi i-au sofer in vecii vecilor... :-)
2
1
jaguar
Chişinău
la 23 Noiembrie 2012 - 13:30
un test drive super!
Bravo baieti, faceti lucruri de exceptie!
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 23 Noiembrie 2012 - 15:02
E clar,deja nici nu ar fi mai trebuit sa urmaresc tot clipul,pentru ca mi-am dat seama cat de fiabil se va dovedi motorul in timp de cand a specificat ca are ''2 turbine'' ,in concluzie o fiabilitate mai scazuta si probleme mecanice mai multe.In general masinile care sunt ajutate de turbine sunt mai slabe in timp la fiabilitate.Chiar nu am nimic cu acest Rolls Royce,arata ca o limuzina de epoco moderna ,fara a se departa de acel stil antic de la care Rolls a plecat.
2
2
Constantin-Padure.com
Piatra Neamţ, România
la 24 Noiembrie 2012 - 18:11
Faina masina dar nu cred ca este chiar atat de reprezentativa pentru Moldova. Daca eram in Elvetia, Luxemburg sau Monaco mai mergea dar acolo unde unii nu au nici bani de benzina nu are nici un sens ...

Si nu vreau sa jignesc pe nimeni in egoul propriu dar cate masini de genul asta sunt in Moldova? Iar cele cumparate , nu sunt cumparate prin cele mai oneste metode dar asta este alt aspect.

Vw Passat/ Tiguan /Jetta sau Dacia /Duster/ Logan / Sandero sau Skoda Octavia / Superb / Yeti sau orice Hyundai / Kia sunt probabil mai intersante pentru noi cititorii.

Parerea mea ...
1
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 25 Noiembrie 2012 - 18:20
Ma intreb, oare prin ce un Logan/Duster/Sandero poate frapa pe cineva mai tare decit un Rolls Royce?
0
1
Constantin-Padure.com
Piatra Neamţ, România
la 26 Noiembrie 2012 - 01:21
@VB_1One , din moment ce aceasta masina costa cat 2 case in Dumbrava , nu are ce sa ma mai frapeze. E clar ca ea costa o avere si trebuie sa aiba dotari ca atare. Este absolut normal si asta nu ar trebui sa ma surprinda. Daca ar costa 30 000 de euro m-as uita lung la ea dar din moment ce sare de 200 000 de euro ma cam sperie.

Noul Logan de ex, ma frapeaza prin faptul ca in 10 650 de euro obtii o masina economica (1.2 GPL) cu dotari de baza, senzori de parcare, aer conditionat, ABS/ESP, oglinzi electrice incalzite, volan de piele pe volan si schimbator , si alte chestii de design la caroserie. In banii astia se mai adauga si un sistem de navigatie LG cu harta Europei .

Acum cateva zile un amic si-a comandat-o si o sa o primeasca in cateva zile. Este muncitor la o fabrica si va plati 191 de euro lunar.

Eu cred ca e destul de important acest fapt deoarece fiecare isi poate lua o masina nu doar se uita in revistele auto dupa una sau la TV la TopGear.

Parerea mea ... Cine are bani de Rolls-Royce o sa-si cumpere tot Rolls-Royce.

P.S. - In Moldova conditiile de achizitionare a unui automobil in rate sunt mult mai usoare prin prisma institutiilor financiare. In Ro de ex, trebuiesc mai multe hartii cu salarii samd O spun din experienta proprie.
0
0
dima
Chişinău
la 26 Noiembrie 2012 - 09:44
Constantin-Padure.com eu as aduce 1000 de hirtii , dar sa obtin 2-3 % in rate si nu 17% cum e la noi!
0
1
Constantin-Padure.com
Piatra Neamţ, România
la 26 Noiembrie 2012 - 16:54
17% ? Hmmmm, cred ca as putea jura ca am primit cu 7%. In Danemarca de pilda am primit cu 3.9%.
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 27 Noiembrie 2012 - 00:58
dima: total deacord cu tine... la noi aceste institutii te maninka mai tare decit te ajuta
0
0
ionutz turcanu
Paris, Franţa
la 29 Noiembrie 2012 - 23:59
testul e extraordinar...da de la un timp tot mai multi utilizatori erau pro test cu masini mai accesibile....deci credca asta e prima din testele cu masini accesibile pentru toti:)
0
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 13 Septembrie 2013 - 15:43
Arata bine, e imensa, dar nu-mi plac ceasurile de bord, parca-s de pe Chrysler 300C, si m-ar deranja si cele 2 turbine...
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!