BMW Seria 4 Coupe 420d
12 Noiembrie 2013
De ce a avut nevoie BMW de iniţierea unei noi serii în gama sa, dacă noile Seria 4 Coupe şi Convertible nu sunt decât nişte urmaşi ai fostelor Serii 3 Coupe şi Serii 3 Convertible? Şi unde mai pui că şi platforma tehnică a noii
Serii 4 tot de pe actuala Serie 3 îşi are originea. De ce atunci această manevră controversată? Are ea oare şi efecte asupra senzaţiilor pe care le oferă noul model, sau nu e decât o altă cifră inscripţionată pe uşa
portbagajului? Să fi rămas noua Serie 4 în esenţă tot o Seria 3 Coupe şi să fie toată treaba asta doar o strategie de marketing? S-a schimbat oare şi altceva în filosofia modelului?
Logica numerelor

Discuţiile aprinse ale fanilor BMW despre decizia bavarezilor de a iniţia o nouă Serie în gamă sunt alimentate de nostalgia şi puterea numelui „Seria 3” în tot ceea ce înseamnă marca BMW. Seria 3 a fost şi rămâne a fi modelul de esenţă al mărcii, iar coupe-ul a făcut parte din ecuaţie încă de la începuturi. Dar, în acelaşi timp, BMW
aplică de ani buni strategia diferenţierii versiunilor coupe şi decapotabilă în serie diferită faţă de sedan, break şi gran turismo în cazul Seriei 6 şi Seriei 5. Asta i-a permis Seriei 6 să urce serios în scara ierarhică, ţintind spre unii clienţi deosebit de pretenţioşi, care nu ar fi achiziţionat un Seria 5 niciodată. Prin urmare, situaţia de până acum însemna o strategie duplicitară a bavarezilor faţă de
modelele pe care le produc, iar apariţia noilor Seria 4 şi Seria 2 este oarecum
un pas logic în uniformizarea
nomenclaturii.

Pe noi ne interesează, însă, efectul noilor transformări. BMW Seria 3 Coupe a fost întotdeauna una din cele mai plăcute maşini de condus din lume, cu multă informativitate la volan, multă integritate în senzaţii, multă
savoare din fiecare kilometru parcurs şi multă viaţă. Ne interesează, deci, dacă aceste calităţi s-au păstrat şi au evoluat sau au fost debranşate din sistem în dorinţa de a urca pe scara ierarhică.

Motorizarea testată de noi porneşte în România, acolo unde am testat-o, de la 40,796 euro, la care se mai adaugă opţionalele maşinii din test, în sumă de 20,048 euro, rezultând într-un preţ final de 60,844 euro. În Moldova 420d Coupe porneşte de la 33,470 euro, iar cu tot cu opţionale, maşina din test ar fi costat 49-50 mii euro. Sunt preţuri destul de usturătoare, trebuie să recunoaştem, dar haideţi să vedem ce obţinem pentru aceşti bani.
Un egoist cu conştiinţă

Primele senzaţii pe care le obţii la bordul noului BMW Seria 4 e că astăzi, în zilele noastre, nu mai e un lucru normal să fii foarte egoist. Adică să ai parte de o maşină care se gândeşte doar la tine, cel de la volan, şi maxim la iubita de alături. Azi e la modă să ai şi loc suficient pentru pasagerii din spate, chiar dacă vorbeşti de un coupe, care trebuie să fie prin definiţie egoist. E suficient să întorci capul spre bancheta spate din noua Serie 4 ca să te întrebi de ce a trebuit să aibă maşina asta atât de mult loc pentru eventualii ocupanţi de acolo? Aceştia
au două şezuturi confortabile şi un spaţiu pentru genunchi mai mare decât îl oferea Seria 3 Sedan de generaţie precedentă. Am încercat chiar să urc în spate, cu tot cu înălţimea mea de 1.87 metri, şi m-a îngrijorat să descopăr că încap mult prea bine acolo. Asta ar fi de bine dacă am vorbi de un sedan familist, de un break sau de un monovolum cu vreo 7 locuri la bord, dar aici e vorba de un coupe, de pasiune, de romantism, de ardoare. E ca şi cum noua ta iubită ar veni la cina aia romantică împreună cu doi pici gălăgioşi şi neastâmpăraţi, care ţi-ar strica tot cheful de romantism şi toate speranţele de a încheia seara pasional...
Noul BMW Seria 4 încă mai e un egoist, pentru că îi privilegiază totuşi pe ocupanţii locurilor faţă cu mai mult spaţiu şi mai mult confort, şi cu o poziţie foarte antrenantă la volan, dar e un egoist un pic prea conştiincios faţă de oamenii pe care tu nu prea ai vrea niciodată să-i ai la bord. Hm...Tehnic vorbind, spaţiul mai mare pentru ocupanţii spate se explică prin ampatamentul cu 5 cm mai mare al noului model faţă de predecesorul său moral. Dar e un simptom îngrijorător în conturarea unui răspuns la întrebările noastre de la începutul acestui test...
Emoţie maturizată

Noul coupe bavarez are, însă, proporţii pur şi simplu perfecte. Îi poţi şterge toate liniile şi artificiile de design şi să-i faci un desen-siluetă, şi tot o să-ţi pară superb. Anume astfel de proporţii trebuie să aibă un coupe perfect, ca să te atragă din prima.

Dar noua Serie 4 nu-şi doreşte o idilă de-o noapte cu tine. A trecut demult de etapa aia puerilă şi un pic rebelă, iar acum îţi face din ochi şi îţi spune că vrea o relaţie de durată, mai strânsă, mai matură, dar la fel de pasională.

Senzaţiile plăcute în condusul noului model bavarez nu vin din prima. La
început, e amabil cu tine ca orice altă maşină modernă civilizată, un pic superficial în reacţii şi răspunsuri. Apoi mai faci o pauză, îi priveşti bordul şi detaliile, îţi reglezi încă o dată scaunul şi volanul în poziţie diferită, care să-ţi permită să comunici mai direct cu ea, maşina. Apoi îi dai o atingere pasională şi neaşteptată pe pedala de acceleraţie şi emoţia se trezeşte la viaţă în ea... Inima aia diesel de 184 CP de sub capotă, brusc, nu se mai gândeşte doar la responsabilitate faţă
de mediu, ci doar la plăcerea ta de la volan... Începi să simţi acea senzaţie aşteptată a punţii spate care primeşte o avalanşă simţitoare de cuplu şi dictează maşinii o ţinută rutieră specială în viraje. Începi să simţi viaţa maşinii în volan şi simţi că tocmai ai cucerit-o şi te-a cucerit, dând startul, fără cuvinte şi declaraţii pompoase, unei pasiuni intense.
Dacă eşti cu ea în rutina cotidiană a marelui oraş, te poţi bucura de gândurile ei practice, pentru că cifra de consum n-are cum să sară de 6.5-6.7 litri/100 km în cel mai anevoios ambuteiaj urban. Dacă ai noroc de condiţii mai lejere, poţi scoate fără efort şi un consum de sub 6 la sută. La un condus firesc de traseu, ai toate şansele să scoţi un 4.3 litri/100 km fără eforturi fantastice. La cifrele astea de consum te ajută mult şi sistemul
start/stop, dar nu pot să nu recunosc că în traficul urban mi s-a părut uneori că acesta funcţionează aici un pic mai nerafinat decât la alte motorizări bavareze. Dar dacă îl deconectezi, simţi imediat diferenţa în cifra de consum, mai ales în oraş.

Dacă ţi se face poftă de aventură, însă, e suficientă o privire pe turometru şi o atingere pe pedala de acceleraţie
şi ea va fi prima care-ţi va zice „da”. Nici măcar nu e neapărat nevoie să oficializezi episodul de aventură prin apăsarea butonului ăla „Sport” de pe tunelul central, pentru că e suficient de inteligentă să priceapă ce vrei din intensitatea cu care apeşi acceleraţia, astfel încât să te uimească întotdeauna cu ce poate să-ţi ofere! Sunt plăcut surprins să constat că, deşi noua Serie 4 Coupe e capabilă să ofere cu mult mai mult confort de drum lung decât o făcea predecesorul său moral, ea a rămas cel puţin la fel de plăcută şi antrenantă în condus! În ciuda dimensiunilor mai mari. În ciuda
ampatamentului mai mare. În ciuda unui alt număr la emblema de pe portbagaj. Te poţi juca la limita aderenţei în luarea în viteză a unui viraj, şi o să-i simţi fin limitele în care roţile încep uşor a scrâşni, înainte de a merge prea departe. Iar o maşină care te lasă să-i simţi întreaga esenţă,
cu cele mai fine ajustări, e demnă de toată gloria legendară a predecesorilor săi, purtărori ai cifrei „3”, păşind totodată cu dreptul în crearea unei noi familii.

Care e femeia perfectă? Blonda focoasă. Care e soţia mea? Bruneta deşteaptă. Greşit! Asta a fost până
acum. De azi, maşina asta nu te mai pune să alegi între pasiune fără viitor şi viitor fără pasiune, ci îţi oferă opţiunea unui viitor strălucit, plin de aventură şi pasiune. E o parteneră de viaţă inteligentă, dar şi superb de atrăgătoare, care să-ţi umple de sens rutina şi să-ţi condimenteze cu extaz poftele de aventură! E emoţie maturizată, mai coaptă, mai desăvârşită. Cei care mai caută în maşina asta doza aia de rebeliune adolescentină s-ar putea să nu se mai simtă atât de bine alături şi să-şi îndrepte privirile spre o Seria 2, dar ăia dintre noi, care vor emoţii mai elevate, vor găsi în noua Serie 4 partenera pefectă. O fi având maşina asta un pic prea mult spaţiu la interior, pentru doi
ocupanţi mai mult decât ţi i-ai dori la bord, dar atâta timp cât te bucură cu emoţie intensă în fiecare zi, plusul ăsta de raţiune nu face decât să bifeze mai mult la calităţile de „deşteaptă” ale partenerei perfecte pe care ai ales-o, împreună cu cifrele de consum, cai-putere, newton-metri şi volum al portbagajului. În acelaşi timp, esenţa
ei, silueta aia perfect suplă şi echilibrată, te va face să înnebuneşti pasional după ea în fiecare zi. Lucrurile nu mai sunt la fel ca la predecesorul moral al acestui model – noua Serie 4 nu mai e o simplă nouă Serie 3 cu altă cifră pe postament. Coupe-ul s-a maturizat. Dar tu tocmai ai descoperit că viaţa la maturitate e mai
picantă, mai plină de recompense frumoase, mai savuroasă! Tocmai ai descoperit că doamna aia specială, pe care să o admiri cu dorinţă şi să-i savurezi în acelaşi timp inteligenţa, există!
PiataAuto.mdIlie Toma
8
5,486
GALERIE FOTO (48 IMAGINI)
COMENTARII (19)
501STL
Chişinău
la 12 Noiembrie 2013 - 13:36
uhh ,unul din cele mai frumoase coupeuri pe care leam vazut vreodata,niste proportii ,niste linii aparent simple dar foarte futuristice,insa pretul mi se pare cam piparat cu optionalele din testul vostru ,,in restu superba masina,in culoare alba am vz una M paket,suuuuuuper masina,arata bestial de rafinata si cu gust....
1
5
dima
Chişinău
la 12 Noiembrie 2013 - 16:56
numai emotii pozitive, vad ca si culoarea este una "nonstandarda", mie nu mi-au placut niciodata coupeurile, de aceea em sa fiu sceptic si am sa spun ca de 50 mii euro mias lua un 520d F10, cu optiuni mai putine insa destule:)))
1
2
Mihail
Chişinău
la 12 Noiembrie 2013 - 21:04
frumos ... chiar imi place :) ...

deacord dima dar sunt si multe plusuri pe care le are un coupe ...
si eu as acege un 520d ... dar dacas avea 100 mii mias luat si acest coupe pentru ocaziile mai speciale :)

si ceea cemi place la coupe ... daca esti soferul te doaren cot de ceilalti ... cum se urca in spate :)
1
3
Robert
Bucureşti, România
la 12 Noiembrie 2013 - 21:34
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
9
1
Mihail
Chişinău
la 12 Noiembrie 2013 - 23:24
Robert netale ai prebleme..
2
7
Robert
Bucureşti, România
la 12 Noiembrie 2013 - 23:43
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
9
0
FIFA
Chişinău
la 12 Noiembrie 2013 - 23:45
cel mai frumos coupe al momentului.....asa trebuie sa arate un coupe
0
5
Cyber
Briceni, Moldova
la 13 Noiembrie 2013 - 08:08
Imi place cum arata. Apropo, un articol de nota 10. Nu in ultimul rand, aceste cuvinte mi-au atras atentia: "e demnă de toată gloria legendară a predecesorilor săi" sunt 100% de acord cu aceste cuvinte. Inca o data, Bravo BMW!
0
2
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 13 Noiembrie 2013 - 18:59
420d 40000 euro ?? 2.0 turbodiesel pe o piticanie - 60000 euro? Aahahahaha
Sa fiu al dracului...
3
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 13 Noiembrie 2013 - 19:00
Cu 50000 euro primesc 4.4 secunde pana la prima suta, da nu 184CP :D :D
4
1
Mihail
Chişinău
la 13 Noiembrie 2013 - 22:17
Eugen si darce vrei tu sa mergi cu muscle carurile americane si la 40 de ani sa mergi indoiet de la durerile de spate de la toate vibratiile de la motor si confortul de 2 lei :) ....

traim in europa bre ... aici oamenii vor confort pentru oameni civilizati nu sa atinga prima 100 in 4 sec... tu pre mult forsaj ai vast ...
3
2
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 13 Noiembrie 2013 - 23:59
MIHAIL:
Ai auzit de asa chestie ca "MCR" ? - Muscle Car Restoration. Deci, muscle car-urile vechi, sunt restaurate total și pe ele se "baga" tehnologii ale sec XXI . Sau tu iti imaginezi ca stai pe scaune din anii '70 , descusute, murdare șamd ?? - noo
2
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 13 Noiembrie 2013 - 23:59
Și inca ceva: acceleratia masinii poate sa te scape de un eventual accident. O juatate de secunda e de-ajuns..
2
1
FIFA
Chişinău
la 15 Noiembrie 2013 - 00:00
buhahah ,,,asa ceva prima data aud acceleratie sa te scape de accident,,,ca atere teoretic e posibil....dar ca regula acceleratie cauzeaza accidente........citi dintre noi a accelerat ca sa evite accident si citi ca reactie au frinat?
0
2
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 15 Noiembrie 2013 - 01:00
Uneori, mai bine accelerezi , decat sa frinezi, ca sa eviti un accident.
0
2
501STL
Chişinău
la 18 Noiembrie 2013 - 10:30
asta numa in caz ca esti in forsaj si vezi cum vine trenul si apesi ca sa sari inaintea lui :D ,da daca serios,la mine 1.4 la traseu citeodata nu imi ajunge putere ca sa pot finisa manevra si frinez ca sa ma trag din nou pe banda din dreapta,asta de depasiri spun ,da la altceva greu de spus daca ajuta accelerarea sa scapi de accident,numai daca e ford focus si toti o inchis ochiii :DDDDDDDDDDD
2
1
Mihail
Chişinău
la 18 Noiembrie 2013 - 20:17
mda eugen deatita toate muscle car-urile costa tot mai scump si sunt tot mai rare ... pentru ca toti se salveaza accelerind :)
si apropo ... poate ca ai dreptate ... cu un musclecar american iti convine mereu sa accelerezi sa faci orice doar sa nu frinezi.... ca la ce sisteme de frinare au.... ai vazut jiguliurile cum se duc ca vaca pe ghiata ?
2
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 23 Decembrie 2013 - 14:14
@MIHAIL: adica vrei sa spui că BREMBO face frîne proaste??
Frîne cu 6 pistoane pe față și 4 pe spate e rau ?? ... Nene, nu șii, nu vorbi!
Se scrie "gheață" dar nu "ghiața" ...
Sunt mai scumpe muscle car-urile ? 200000 dolari pentru 1200CP iți par mulți? Cind vad ca 250000 euro costa un 458 Italia cu nici 600CP....sau ...BMW 235i cu 47000 euro ....la așa preț primesc 470CP și mă **** pe toate bmw-urile. Ia atunci sa vedem cine taie calea la bmw-uri/mercedes-uri. Shelby GT500 cu 662CP îl gasești cu 70-80 mii euro ( de la 80000 pornește S-class :D ), să vezi cum ar rămîne cu buza umflata ăștia din mercedes-uri și bmw-uri. 3.5 secunde pana la 100km, da aș face exact ca ei, aș merge pe banda de viteza cu 30 la ora, si cind o sa vrea sa ma depașeasca...nu o sa poata :D ....o sa-l intreb:" cit ai dat pe S65-ul tău?" O sa zica :" 160000" iar eu o da ma rîd da o sa-l intreb:" 6.0 bi-turbo, da ? 630CP , da ?? " el evident, o sa zica "da". Iar eu o sa ma rid si ii zic:" yo am 5.8 cu un singur compresor mecanic, am 662CP, hahaha "

"La ce frîne au..." , daca nu știi ce presupune un muscle car, nu te da cu vorba.
0
2
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 23 Decembrie 2013 - 14:20
PS: 232000 euro pentru S65 AMG.
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!