Până acum, acest motor şi această transmisie, montate pe noua platformă MQB, ne-au lăsat un val neaşptetat de mare de impresii pozitive. Am mai testat acest motor anterior, pe alte modele ale grupului Volkswagen, şi ni s-a părut întotdeauna puternic şi rapid, dar aici, pe noua Octavia, tandemul motor + transmisie a căpătat un grad mult mai mare de perfecţionare inginerească şi de rafinare, funcţionând mai intuitiv, mai plăcut, mai maturizat.
Feedback direcţie, manevrabilitate în viraje şi confort
Platforma aia magică modulară a
grupului Volkswagen MQB pe
care e constuită şi noua Octavia, e o soluţie genial de bună din prisma ingineriei raţionale, eficiente în costuri, şi din prisma competitivităţii unei companii. Însă modular, înseamnă, de fapt, compus din module separate, care au fost gândite pentru a fi compatibile între ele pentru cât mai multe combinaţii şi aplicaţii. Dar ca să fim corecţi, trebuie să spunem că astfel de aplicaţii modulare nu sunt chiar o premieră absolută în lumea auto. Astfel, în câţiva ani, marea majoritate a modelelor grupului Volkswagen vor ajunge să fie construite pe această platformă, cu diferite variaţii de lungime, lăţime, înălţime, ampatament, etc.
Ei bine, dacă odinioară producătorii auto defineau o anumită platformă tehnică, cu o anumită construcţie a suspensiei, cu anumite puncte de fixare, astăzi MQB-ul nemţesc permite interschimbarea tipurilor de suspensie între ele. Astfel, acelaşi model ar putea avea mai multe tipuri de suspensie, în funcţie de preţul afişat amabil în showroom. E oarecum grav pentru consumator, pentru că o cu totul altă arhitectură a suspensiei dictează un comportament rutier total diferit al unui model, iar asta înseamnă că nu se va mai putea spune despre un model