BRABUS 700 - Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6!
15 Octombrie 2014
PiataAuto.md v-a uimit de-a lungul anilor cu multe teste drive absolut speciale, realizate în premieră naţională şi regională absolută! Dar astăzi... Astăzi!... Ziua de astăzi le
întrece pe toate!... Astăzi vă aducem cea mai nebună maşină creată de lumea auto în ultimele decenii! Da, dragii noştri, am testat demenţialul Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6, cu un
tratament nebun de tuning de la BRABUS! Aşa ceva nu s-a mai văzut în Moldova! Aşa ceva nu s-a mai văzut în toată geografia regională a ţărilor din jur! De fapt, publicaţiile auto care au ajuns să testeze mastodontul ăsta pot fi numărate pe degete, iar PiataAuto.md este printre ele!
Înfricoşător. Înspăimântător. Paralizant!

Dacă diavolul ar ajunge într-o zi pe
pământ şi ar vrea să-şi aleagă o
maşină, cu siguranţă ar alege-o pe
asta! Are un aspect care te
înspăimântă şi te paralizează, fără
să poţi scoate vreun cuvânt! Iar dacă
mai apuci să o vezi şi în acţiune,
atunci cu siguranţă spaima extremă
îţi va determina trezirea instinctelor
primare de autoapărare...
Mercedes-Benz a pornit într-o glumă ideea creării unui Gelandewagen cu şase roţi, dar gluma asta a prins într-atât de bine, încât şeicii şi fericiţii bogaţi din toată lumea s-au inghesuit să-şi comande o asemenea jucărie, de peste 400 mii de euro bucata... Cei de la BRABUS nu puteau să rateze o asemenea ocazie, de a-şi lăsa amprenta pe un vehicul atât de special, şi l-au demonizat până la absolut, în aspect şi performanţă...
Senzaţiile înfricoşătoare pe care le creează maşina sunt perfect explicabile. Pe lângă formele rectangulare agresive şi cele 6 roţi imense, specializate pentru offroad, maşina asta are 2.37 metri înălţime! Şi încă 2.1 metri lăţime! Aşa că atunci când o vezi din faţă, vezi aproape 5 metri pătraţi de creatură întunecoasă, care se îndreaptă spre tine! Şi dacă mai luăm în calcul cei 5.80 metri lungime, atunci avem aproape 29 metri cubi volum de spirit diabolic prezent pe asfalt!
Şi dacă la SUV-urile moderne o gardă la sol de 19-20 centimetri vă pare destul de mare, atunci G 63 AMG 6x6 are o gardă la sol de tocmai 46 centimetri! Aşa că, dacă vedeţi un obstacol pe drum, el are şanse să treacă pur şi simplu sub maşină nesimţit şi neatins! Şi dacă tot vorbim de capacităţi offroad, aflaţi că maşina asta poate intra în ape de până
la 1 metru adâncime, înaintând fără probleme! Iar dacă un Gelandewagen „normal” are 3 diferenţiale blocabile – două pentru fiecare dintre punţi şi unul pentru distribuţia între punţi, atunci nebuna asta de maşină din testul de astăzi are 5 diferenţiale blocabile mecanic! Da, aţi ghicit, 3 – pentru
fiecare dintre punţi – şi încă două – pentru distribuţiile dintre punţi! Pe consola centrală, însă, tot trei butoane există, iar activarea blocajelor suplimentare se realizează prin combinaţii de butoane. E mai complicat niţel, dar nimeni n-a promis simpleţe pe o asemenea maşină! Mai ales că, dacă îţi ridici privirea spre plafon, dai cu ochii de un sistem complex, preluat parcă de pe
vehiculele militare! E vorba de sistemul de dezumflare controlată a roţilor, pentru traversarea zonelor dificile din deşerturi, iar după ce treceţi cu succes provocarea, reumflaţi automatizat roţile şi puteţi continua să înaintaţi fără să coborâţi din habitaclul luxos şi fără a vă murdări cât de puţin!
De altfel, dacă pe dinafară BRABUS 700 6x6 arată ca un veritabil vehicul militar care a îmbrăcat culoarea morţii, atunci la interior se ascunde un
paradis luxos. Scaunele luxoase sunt tapiţate cu o combinaţie bicoloră de piele de calitate supremă, cea bej fiind perforată. Scaunele, de altfel, dispun de multiple reglaje automatizate.
Aceeaşi combinaţie de culori e prezentă şi pe tapiţeria planşei de bord, întregul tabloul fiind condimentat de cusături contrastante de aţă roşie. Există ventilare la scaune, un
tunel masiv pentru
ocupanţii locurilor
spate şi posibilităţi
multimedia avansate.
Există cam tot ce
vă puteţi dori pentru
a vă simţi regeşte
atunci când maşina
asta sapă noroiul
de sub roţile ei şi
împroaşcă
prundişul răscolit...
E un contrast
dezarmant între
infernul aspectului
exterior şi
paradisul
interior!
La cârma iadului

Cum se conduce un Gelandewagen 6x6? Cum se conduce un Gelandewagen 6x6 cu tratament de tuning de la BRABUS? Demenţial!!! Într-atât de diferit, încât îţi aminteşti de lecţiile de fizică de la liceu. Într-atât de captivant, încât vrei să faci înconjurul lumii cu el!

Prima problemă apare la urcare. Dacă maşina are o gardă la sol de 46 cm,
atunci pragul normal al uşii e poziţionat cam la vreo 55 cm de la sol. Încercaţi să săriţi la o asemenea înălţime, sau să ridicaţi piciorul lejer pentru a urca! Va fi extrem de dificil! Însă cei de la BRABUS au rezolvat problema creând un prag metalic automatizat, motorizat
electric, care, reacţionează la deschiderea uşii. Odată deschisă portiera, pragul coboară şi vă ajută să urcaţi în habitclu. După ce-aţi închis portiera, pragul se retrage şi astfel nu încurcă geometriei excelente de offroader a vehiculului.
Apoi, la pornirea motorului, conştientizezi că sub capotă nu ai pur şi simplu un motor puternic, ci un adevărat ceaun din iad, clocotind şi răbufnind de fierbinţeala puterii. Dacă un Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 original dezvoltă 544 CP şi 760 Nm, atunci mastodontul din testul nostru de
astăzi dezvoltă 700 cai-putere şi 960 Nm! Dar nu vă grăbiţi să vă imaginaţi vehiculul ăsta imens prinzând viteze cosmice, pentru că nu asta e menirea lui. Din cauza anvelopelor specializate pentru offroad, viteza maximă a fost limitată la doar 160 km/h. Iar greutatea totală a maşinii, la gol, este de 4.1 tone! Da, doamnelor şi domnilor, BRABUS 700 6x6 cântăreşte
peste 4 tone la gol, mai mult decât multe camionete şi camionaşe, iar asta înseamnă că, acolo unde calcă, lasă urme adânci... La propriu şi la figurat!

Ieşim pe primele drumuri publice germane şi încercăm să ne conformăm limitelor de viteze. Motorul V8 de 5.5 litri de sub capotă, însă, nu ştie să fie prea discret – urlă pofticios, zgomotos, şi îi face pe toţi să înlemnească atunci când trecem pe
alături, ajutat, desigur, de aspectul înfiorător... Există în habitaclu şi un buton magic – „BRABUS Exhaust”. Dacă fără apăsarea acestui buton sunetul motorul este deja pătrunzător, atunci odată cu apăsarea lui pare să se deschidă capacul iadului, lăsând urletele terifiante să iasă pe ţeava de eşapament, aducându-le coşmaruri
celor de alături şi un rânjet mefistofelic celui de la volan!... Doamne, cine a creat maşina asta? Salvează-i sufletul, pentru că e vândut diavolului şi acum maşina asta le răpeşte liniştea tuturor celor care urcă la bord!
Ieşim pe un drum mult mai permisiv cu viteza. Oprim pe loc la începutul lui şi aşteptăm semnalul de start. Apăs puternic pedala acceleraţiei şi un urlet mai infernal decât toate din câte am auzit vreodată se dezlănţuie de sub
capotă. Sunt împins brutal în spătarul scaunului, aproape de a fi aruncat de la volan, însă ţin strâns volanul în mâini şi rămân năucit de la senzaţia în care am fost cuprins odată cu accelerarea uimitoare a celor 4 tone de fier dur!... Maşina asta are o forţă copleşitoare! Şi, deşi cifrele oficiale spun că acceleraţia de la 0 la 100 km/h se realizează în 7.4 secunde, senzaţia pe care o simţi atunci când 4.1 tone prind o viteză de 100 km/h în numai 7.4 secunde te dezorientează mai mult decât acceleraţia dintr-un supercar... La volanul maşinii ăsteia, supercar-urile îţi par o glumă neserioasă pe lângă fiorii pe care ţi-i provoacă un BRABUS 700 6x6! Ţi se trezesc instinctele dominante cele mai ascunse din adâncurile fiinţei tale. Vrei să înaintezi, să cucereşti, să vânezi, să lupţi, să invingi!
După câteva kilometri buni şi o agonie profundă de senzaţii, nu întârzie să apară nici prima trezire la realitatea dură. Primul viraj brusc îmi aminteşte de lecţiile de fizică de la liceu, care spuneau că un obiect îşi va continua mişcarea pe aceeaşi traiectorie până la apariţia unei forţe care să-l influenţeze. Iar în cazul nostru avem o inegalitate de forţe care influenţează traiectoria maşinii – două punţi spate
şi o singură punte faţă! Atunci când roţile faţă virează, cele două punţi spate continuă să-i imprime maşinii traiectoria anterioară şi astfel de realizează o luptă crâncenă şi inegală! Trebuie să fii extrem de atent şi să munceşti mult cu volanul maşinii pentru a o aduce pe traiectoria dorită. Mai mult ca atât, simptomul e prezent şi pe drumuri drepte, la schimbarea
mai bruscă a benzilor. E clar ce ai de făcut – antrenează-ţi bine muşchii şi precizia mişcărilor şi lucrează domnule, lucrează cu maşina asta! Că doar n-ai venit să mergi cu vreo compactă urbană pe aici!

Ridicăm viteza pe autostrăzile germane până spre 140 km/h şi joaca de-a prinsul volanului e tot mai
captivantă şi mai fascinantă. Îi pricepi repede manierele şi nu-ţi mai este frică de pierderea controlului asupra traiectoriei şi în acelaşi timp suspensia aia uriaşă şi complexă reuşeşte cumva să menţină mastodontul ăsta fixat de asfalt chiar şi la asemenea viteze!
Dar să trecem la lucruri şi mai provocatoare. Părăsim carosabilul asfaltat şi ieşim pe un drum acoperit cu pietriş, care pare să ducă în necunoscut. Roţile imense te fac să nu simţi nimic din textura prundişului pe care îl calci nemilos, însă la primul viraj abrupt, la 90 de grade, gluma s-a
îngroşat! Dacă pe asfalt simţi tendinţa celor două axe spate de a-ţi impune continuarea traiectoriei atunci când tu vrei să virezi, atunci pe prundiş lucrurile devin grave şi chiar periculoase pentru cei neavizaţi. Aderenţa mai mică a anvelopelor face ca cele 4 tone de fier dur să fie aproape de a ieşi în decor, în afara virajului! Da, maşina asta e
neastâmpărată şi dacă nu ai reacţii imediate şi corecte, pe un asemenea carosabil, e foarte uşor să te pomenteşti în decorul forestier de
alături! Conducând maşina asta, îţi promiţi sufletul diavolului, iar diavolul îşi poate cere preţul promis oricând...
Ajungem într-un loc izolat total de lume, din nord-vestul Germaniei. Suntem pe teritoriul unei mine uriaşe de nisip, iar atunci când vezi doar nisip în jumătatea de jos a spectrului vizual şi doar cerul azuriu în cea de sus, te simţi ca în deşert... O scenă oarecum apocaliptică, dar chiar şi într-un asemenea peisaj, la boldul maşinii ăsteia, te simţi în siguranţă, capabil să treci peste munţi şi ape, deşerturi şi mlaştini, înaintând şi înaintând... E o maşină cu care să supravieţuieşti
oriunde, oricând! E o maşină care nu ştie ce înseamnă frica şi ezitarea! BRABUS 700 6x6 a transformat ideea nebună a conceperii lui Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 într-o creaţie cu adevărat infernală, posedată de instincte primare!
O conducem agresiv, pe aici, prin nisip, şi sesizăm cu fiecare nouă clipă că maşina asta ar putea merge pe orice relief al planetei noastre. BRABUS 700 6x6 e o maşină cumpărată de mulţi şeici şi fiţoşi pentru gâdilarea propriului ego, dar, de fapt, maşina asta ascunde în ea capacităţi imense şi un potenţial de atac înfricoşător. Ea poate servi asemeni unui avion militar de
performanţă doar pentru a avertiza privitorii, dar atunci când te vei încumeta să o pui în luptă va fi de învins!

În acele momente, în care cele 6 roţi răscolesc agresiv carosabilul şi-l fac să zboare în toate părţile, te simţi periculos de atotputernic. Deşi înălţimea imensă a maşinii îi mai dictează uneori un ruliu firesc
al caroseriei, tu le priveşti pe toate de la 2 metri deasupra pământului şi eşti sigur că domini situaţia... Te simţi ca într-o nuvelă care începe prea frumos pentru a sfârşi la fel de frumos. Însă, în ciuda aşteptărilor literare uzuale, de a o da în bară până la urmă din cauza senzaţiilor măgulitoare de la început, deznodământul poveştii e predictibil de grandoman: maşina asta nu o dă în bară şi nu se lasă doborâtă de nimeni
şi nimic. O simţi perfectă şi atotputernică de la primul capitol şi uite că pe tot parcursul poveştii aflării tale la volan nu ai niciun moment de decadenţă! Trebuie doar să lucrezi intens cu volanul şi să-i simţi dinţii de cauciuc al celor 6 roţi, pe unde calcă şi ce rod dedesubtul lor şi astfel eşti de neînvins... E o creaţie demenţială,
doamnelor şi domnilor! E cea mai nebună soluţie de transport pe care ţi-o poţi imagina astăzi!

Iar dacă ajungi să-ţi cumperi o maşină ca asta, să ştii că poţi fi convins de duritatea şi fiabilitatea ei. Oţelul de înaltă rezistenţă, kevlarul şi cauciucul
dur şi-au unit forţele pentru a-i asigura durabilitatea în toate, dar absolut toate, componentele ei. Priviţi suspensia aia, priviţi cadrul ăla masiv pe care se ţine întreaga maşină. Maşina asta e făcută să ţină o veşnicie. Să treacă de apocalipsă... Paradoxală creaţie!
Plăcerea supremă costă mult

Cât costă o asemenea creaţie? Un Mercedes-Benz G 63 AMG original costă peste 400 mii euro atunci când părăseşte poarta uzinei din Graz, Austria, acolo unde se asamblează. Iar cu un asemenea tratament bestial de tuning, BRABUS 700 6x6 costă între
550 de mii şi 600 mii euro, în dependenţă de cât de multe opţiuni vreţi să bifaţi pe el. Noi testăm astăzi un exemplar apropiat de preţul maxim... Deci, toată plăcerea senzaţiilor nebănuite pe care le oferă vehiculul ăsta nu e deloc accesibilă... Şi nici nu avea cum fi, la drept vorbind...
Şi acum, ca un apropo, cât credeţi că poate consuma un asemenea mastodont de 4.1 tone cu 700 cai-putere la activ? Răspunsul e frapant!

Dacă vă veţi delecta din plin cu el, în cea mai mare parte a timpului nu veţi şti cât consumă! Şi asta deoarece calculatorul de bord al mastodontului se opreşte la 30.0 litri la sută şi nu poate afişa un consum mai mare, or, consumul de facto este cam întotdeauna mai mare! Doar dacă încercaţi să mergeţi mai finuţ, cum
am făcut-o noi pe un segment de drum, aveţi şansa să citiţi un afişaj similar celui pe care l-am primit noi – 27.9 litri/100 km. Aşa că, dragii noştri, cuvântul eficienţă nu încape pe aici... Din fericire, însă, un Gelandewagen 6x6 poate lua multă benzină la bord – cam 161 de litri, datorită unui rezervor standard de 96 litri şi unui suplimentar oferind tot standard de uzină, de 65 litri. Astfel, atunci când faci plinul unei asemenea maşini vei avea o sumă frumoasă la pompă!
Verdict: BRABUS 700 6x6

Mercedes-Benz a creat o nebunie genială de maşină atunci când a pus în producţie G 63 AMG 6x6. Iar BRABUS a transformat-o într-o tentaţie diabolică de 700 de cai-putere, care te prinde ireversibil în mrejele plăcerilor carnale de la volanul ei, gajându-ţi sufletul
spiritelor infernului. Infernul se face simţit la volanul maşinii, dar ambianţa habitaclului pare luată dintr-un salon de SPA al paradisului, cu materiale luxoase şi elemente care să-ţi alinte confortul suprem de la bord. BRABUS 700 6x6 e o maşină care te pune să munceşti mult cu volanul ei pentru a-i menţine traiectoria dorită, ori o maşină
cu 3 axe se conduce cu totul altfel decât una obişnuită, cu 2 axe. Dar toată munca de la volan îţi este răsplătită cu simţiri pe care nu le-ai mai experimentat niciodată şi de existenţa cărora nici nu bănuiai. La volanul vehiculul ăsta te simţi vânător, soldat, luptător, învingător... Maşina asta domină lumea şi relieful ei, iar tu
guşti savuros din această senzaţie ameţitoare... Nu, maşina asta pare creată şi importată din infern, ca o mostră a tentaţiei absolute şi
senzaţiilor copleşitoare irezistibile. N-o încercaţi, pentru că veţi deveni posedat de ea. E teribil de plăcută, prea teribil de plăcută ca să fie adevărată... Pe cei slabi de caracter îi poate scoate din
minţi ireversibil, făcându-i să se complacă în roluri supreme... E cel mai grandios şi demenţial automobil pe care l-a creat lumea auto de mulţi, mulţi ani încoace!
PiataAuto.mdIlie Toma
8
24,915
GALERIE FOTO (102 IMAGINI)
COMENTARII (7)
jaguar
Chişinău
la 15 Octombrie 2014 - 12:53
Fabulos PA! Jos palaria!
0
1
Cyber
Briceni, Moldova
la 15 Octombrie 2014 - 22:02
Nu am cuvinte, bravo MB. Dar oricum G class standart e mult mai practic, cred ca cei ce-ti vor procra un astfel de "tanc" nu vor merge la vanatoare cu el.

Dar din alt unchi, acest 6x6 chiar inspira teama pentru cei din trafic... nu iti este frica ca ai putea zgaria ceva la el in trafic:))
0
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 16 Octombrie 2014 - 19:11
http://www.promotor.ro/masini-noi/news/rechemare-in-service-in-romania-pentru-probleme-de-directie-la-mercedes-benz-c-class-13391449
1
0
berta
Alba Iulia, România
la 19 Octombrie 2014 - 01:31
https://nz.news.yahoo.com/a/-/top-stories/25266836/toyota-to-recall-1-67-million
Pe asta n-ai gasit-o?
0
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 19 Octombrie 2014 - 10:42
Am gasit-o.

ÎN ziua de azi cam majoritatea brandurilor au recall-uri. Ideea consta in "cine le are mai des" și "cit de grava e problema".
Doar n-ai sa spui ca Toyota le are mai des decat mertz , nuu ?
Doar n-ai sa spui ca la Toyota sunt mai grave, nuu?
Iti aduci aminte de W222 nou nouț din germania S350 CDI la care s-a aprins dieselul "super performant" ? :D :D
0
0
berta
Alba Iulia, România
la 19 Octombrie 2014 - 21:10
http://www.internetautoguide.com/10-8-51/mercedes-benz-recalls.html
Acolo poti sa vezi cate recalls sunt la toate marcile.
0
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 22 Octombrie 2014 - 18:42
cele mai mari stricaciuni la motor, transmisie, suspensie le are europa, cum n-ai da..
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!