Aşadar, un Renault ZOE electric, în scenariul A, vă va oferi o economie de 8,437 lei anual faţă de un Clio diesel din consum şi taxe de drum şi de 17,638 lei faţă de un Clio cu motor pe benzină. La 5 ani de exploatare, această economie se traduce, fără a ţine cont de variaţia preţurilor la combustibil şi energie, în aproximativ 42,185 lei în scenariul A (aproximativ 2,050 EUR) şi 88,190 lei în scenariul B (aproximativ 4,300 euro).
Aici mai puteţi adăuga diferenţa din consturile de deservire tehnică, pentru că Renault ZOE, neavând un motor termic, n-are nevoie de schimb de ulei şi filtre de aer, excepţie făcând doar filtrul de polen pentru sistemul de climatizare. Astfel şi aici veţi economisi o sumă importantă pe deservirea
tehnică, dacă ar fi să considerăm vreo 6,000 lei pe an cam 30,000 lei în total, cam 1,500 euro tradus în valută. Sumat, ar însemna cam 3,500 euro economie globală în primul caz şi cam 5,800 euro în al doilea caz.
Totuşi, preţul unui Renault Clio 1.5 dCi automat în dotare similară Intense este de 15,600 euro, iar al unui Clio 1.2 TCe automat în dotare Intense de 13,300 euro. Renault ZOE are o diferenţă de preţ de 15,600 euro faţă de primul şi de 17,900 euro faţă de al doilea. Astfel, comparând costurile de mai sus şi sumând cam toate avantajele raţionale pe care le putem identifica, ajungem la final la o concluzie predictibilă: costurile totale de deţinere a unui electromobil încă sunt mai mari în ţara noastră, iar la final veţi ajunge oricum
să cheltuiţi mai mult pentru achiziţia şi exloatarea electromobilului. Aici, desigur, mai contează mult şi preţul de revânzare peste cinci ani, pentru că anume el ar determina valoarea cu adevărat exactă.
Dar, dacă e să vorbim în costuri directe de exploatare şi consum, electromobilul învinge fără îndoială chiar şi în Moldova, în faţa motoarelor termice.
Cât priveşte costurile globale, este sunt cam peste tot mai mari, aşa încât achiziţia electromobilelor devine raţională doar dacă politicile de ţară îi presează pe consumatori să-şi îndrepte alegerea spre ele, sau dacă ţările oferă subvenţii la achiziţia electromobilelor sau dacă, pe lângă