Top 10 cele mai bine vândute mărci
Cea mai de succes marcă în Europa este, de departe, Volkswagen, cu peste 1 milion 600 mii unităţi vândute. Deşi şi vânzările acestea au scăzut pe bătrânul continent, tempoul a fost mai mic ca cel al scăderii pieţii, ceea ce înseamnă că Volkswagen şi-a sporit cota de piaţă în Europa.
Marca germană este urmată de Ford, cu vânzări de 953,174 unităţi. Aici scăderea este mai mare decât cea a pieţii, de tocmai 13% faţă de 2011, când Ford se apropia de 1 milion 100 mii unităţi.
Opel a ajuns a ajuns pe cea de-a treia poziţie a podiumului european, cu 838,206 unităţi. Zicem a ajuns, pentru că anul trecut Opel ocupa poziţia a 4-a în top, în urma Renault-ului, însă Renault a scăzut în 2012 cu tocmai 22%, ceea ce la clasat pe a patra poziţie, cu 816,933 unităţi vândute. Top 5 este încheiat de Peugeot, cu
795,839 maşini vândute în 2012 pe continentul european.
Pe cea de-a şasea poziţie urcă impresionant Audi, marca germană fiind una din singurele două din top 10 care au reuşit să-şi crească vânzările în Europa. Audi a vândut 705,739 maşini în 2012, cu 3.4% mai mult faţă de 2011. Poziţia 7 e ocupată de Citroen, iar a 8-a de BMW, marcă ce a reuşit să-şi menţină
vânzările aproape neschimbate în
Europa.
Mercedes-Benz, ocupantul poziţiei nr. 9, e cea de-a doua marcă, care a reuşit sporirea vânzărilor europene în 2012, cu 0.6% în cazul lor. Şi în fine, top 10 este încheiat de Fiat, care, a ajuns să vândă în mod paradoxal mai puţin decât BMW şi Mercedes-Benz în Europa o situaţie aproape de neconceput cu câţiva ani în urmă...