Bavarezii au restaurat roadster-ul BMW 507 care i-a aparținut lui Elvis Presley!
4 August 2016, 15:44
Unul dintre cei mai renumiți proprietari ai legendarului roadster BMW 507, care a fost produs în doar 254 exemplare în perioada anilor 1955-1959, a fost însăși Regele
Rock’n’Roll-ului, Elvis Presley. Istoria acestei mașini este extrem de captivantă. În data de 20 decembrie 1958 exemplarul BMW 507 cu numărul caroseriei 70079 vopsit în culoarea
albă Feather White cu V8 de 150 CP sub capotă, jante cu prindere centrală, interior alb/negru și radioul Becker Mexico, a fost înmânat lui Elvis Presley.
Totuși, istoria mașinii Regelui, este mult mai adâncă și, cum menționează și bavarezii, căutarea acesteia și restaurarea ei a fost similară Rock’n’Roll-ului! După o serie de cercetări, s-a adeverit că aceasta a fost produsă pe data de 13 septembrie
1957, fiind expusă la Salonul Auto de la Frankfurt, ca mai apoi să fie utilizată pentru testele drive pentru presă. În octombrie 1957 legendarul pilot de curse Hans Stuck călătorea cu
această mașină la diverse expoziții și evenimente, inclusiv sportive, mașina obținând și un premiu de frumusețe în Wiesbaden, după care s-a filmat într-o peliculă bavareză “Hula-Hopp Conny” cu Cornelia Froboess și Rudolf Vogel.
După aceste „peripeții”, mașina a fost recondiționată ajungând la un distribuitor din Frankfurt. Mai apoi aceasta a fost vândută lui Elvis atunci când acesta și-a finisat slujba în Germania, având doar 23 de ani la acel moment. Este inutil să mai menționăm că Elvis a fost impresionat de acest 507? Regele conducea acest 507 din Bad Nauheim, unde locuia, în baza militară americană din Friedburg. Deseori Elvis primea mesaje de dragoste de la fanele sale scrise cu
rujul pe caroserie, iar revopsirea acesteia în culoarea roșie a rezolvat problema.

Ei bine, după ce Elvis și-a terminat slujba în Germania în anul 1960, aceasta mașina a fost transportată în SUA, ca mai apoi să fie vândută unui reprezentant Chrysler. Din acel moment aceasta și-a schimbat de
multe ori înregistrarea și plăcuțele de înmatriculare, iar din această cauză mult timp mașina nu putea fi identificată și nimeni nu mai știa de ea în ultimii 50 de ani. În SUA aceasta a fost transformată într-un Frankenstein cu motor Chevrolet, primind și o nouă cutie de viteze, un ax spate, până și cadranele au fost schimbate și totul pentru a participa în curse până în anul 1963, unele dintre care au fost câștigate.
Tot acest puzzle a fost adunat la un loc și mașina lui Elvis, în sfârșit, a fost găsită la ultimul proprietar, inginerul aerospațial Jack Castor, care a încercat să o restaureze cu mulți ani
în urmă, dar aceasta, până la urmă, a rămas să stea prăfuită într-un hambar. După câțiva ani de cercetări și discuții cu Jack Castor, în primăvara anului 2014 mașina a fost transportată înapoi
în Munchen. În vara aceluiași an ea a fost demonstrată publicului larg în Muzeul BMW, după care a început un proces lung de restaurare care s-a extins pe o perioadă de doi ani.
Mașina pierdută și regăsită al lui Elvis a fost complet dezmembrată, iar caroseria din aluminiu a trecut o serie de procese, până la urmă fiind vopsită în culoarea albă originală.
Totuși, în memoria ultimului proprietar, Jack Castor, care a încetat din viață în noiembrie 2014, la vârsta de 77 de ani, o părticică din mașină, aflată după ușa conducătorului, a fost lăsată intactă, în starea în care această bijuterie bavareză a fost găsită.
O bună parte a pieselor a fost refăcută de la zero cu utilizarea acelorași materiale, dar tehnologiilor moderne, precum imprimarea 3D, pentru că piesele au fost limitate chiar și pentru specialiștii BMW Group Classic. Nici nu e de mirare, având în vedere câte exemplare au fost produse. Pentru că nu avea propulsorul original de 3.2 litri V8, acesta a fost refăcut din piese de schimb, pentru a păstra autenticitatea.
Acum acest BMW 507 al lui Elvis Presley, arată extraordinar de bine, iar prima apariție în public va avea loc pe 18 august la Concursul de Eleganță din Pebble Beach, California.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
0
2,513
GALERIE FOTO (48 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!