Producătorul ceh Tatra a creat un nou camion 8x8 cu rol de cisternă camuflată, care poate livra 17.300 litri de carburant în cele mai dificile condiţii

28 Aprilie 2024, 12:18
Redacţia PiataAuto.md
Producătorul ceh Tatra creează camioane excepţional de capabile în offroad, iar realitatea câmpurilor de luptă arată că aceste vehicule sunt printre cele mai durabile şi mai puţin pretenţioase, fie că au obuziere pe şasiurile lor, fie că orice alt utilaj. Acum Tatra a creat un nou camion 8x8, cu rol de cisternă camuflată, care poate livra 17.300 litri de carburant în cele mai dificile condiţii, având şi capacitatea de alimentare ultra rapidă a tehnicii militare, acolo unde fiecare secundă de staţionare poate fi un risc.
Tatra a mai avut şi anterior camioane militare cu asemenea scop, însă noul camion are o cisternă mai mare, un nou camuflaj rezistent la trecerea prin fâşii forestiere, un sistem nou de cuplare rapidă, după standardele NATO, şi un sistem nou cu o pompă excepţional de puternică, care permit un debit enorm, totul pentru ca operaţiunile de alimentare să se desfăşoare cu maximă rapiditate şi siguranţă.
Mai exact, are o capacitate de 17.300 litri, iar sistemul de alimentare poate pompa 800 litri pe minut! Asta înseamnă că vehiculele blindate, tancurile sau camioanele pot fi alimentate în maxim câteva minute. Tancurile mai micii pot avea rezervoare e circa 1.600 litri, iar cele mai mari, precum Abrams pot avea aproape 2.000 litri. Respectiv, în circa 2 minute şi un pic, acest camion Tatra poate alimenta un asemenea tanc, iar la blindate şi camioane procesul durează mult mai puţin.
Greutatea întregului camion cu cisternă camuflată ajunge la 35 de tone, iar faptul că acesta are 8 roţi şi tracţiune 8x8 îi permite distribuţia a circa 4,4 tone de greutate pe roată şi capacitatea de înaintare excepţionată datorită geometriei bune axelor şi articulării acestora.
Această cisternă poate fi echipată şi cu motoare Tatra V8 diesel, răcite cu aer, dar se pare că mulţi dintre cumpărătorii camioanelor Tatra din ultima vreme au solicitat echiparea cu motoare răcite cu lichid, inclusiv datorită faptului că acestea pot fi mai silenţioase.
Astfel, Tatra anunţă că poate echipa acest camion cu motoare Deutz, Cummins şi Caterpillar răcite cu lichid.
Şi, apropo, deşi configuraţia 8x8 e prezentată drept cea preferabilă pentru agilitate şi capacităţi de înaintare în teren, noua cisternă camuflată poate fi produsă şi în configuraţii de 6x6, 10x10 sau chiar 12x12, în cazul mai multor axe şi volumul cisternei putând fi mult mai mare. Dar un camion 12x12 devine inevitabil mai lung şi ar putea fi mai puţin manevrabil în relief dificil, şi totodată devine un obiect mai mare şi mai uşor de observat de inamic, chiar dacă e camuflat, în anumite tipuri de confruntări armate. Deci cumva varianta 8x8 e cea recomandată de cehi.
Şi România a produs cândva camioane militare cu tracţiune 8x8 sau 6x6, cu emblema DAC, apoi Roman, iar pe site-ul nostru poţi găsi şi un articol cu istoria detailată acestor camioane româneşti.
Foto: Camion românesc DAC 31.320 VFAEG 8x8
1
15,061
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!