Propulsoarele diesel cunoscute candva ca foarte zgomotoase si murdare sunt in trecut, acum anume acestea sunt foarte eficiente, iar constructorii de automobile continua sa le dezvolte tot mai mult in continuare. Este cazul si companiei germane de automobile Audi, care lanseaza pentru modelul A4 un nou propulsor diesel foarte econom, dar si cel mai curat din clasa sa.
In luna Iunie a anului curent, va fi lansat noul Audi A4 2.0 TDI e, ce va avea sub capota dupa cum va dati seama, un propulsor diesel turbo aspirat de 2.0 litri. Acesta nu va va tine lipit totdeauna de scaun la apasarea acceleratorului, deoarece nu acesta ii este scopul, ci eficienta. Noul motor cuplat la o cutie de viteze manuala cu 6 rapoarte este putin mai lenes, dar foarte eficient, deoarece consumul acestuia constituie doar 4.6 litri (4.9 litri pentru varianta Avant), iar emisiile de CO2 pentru fiecare kilometru de 119 grame (129 grame pentru Avant) il fac cel mai curat din clasa. Puterea acestuia este de 136 cai putere, indeajuns ca sa-i asigure un sprint de 9.5 secunde pana la prima suta si o viteza maxima de 215 km/h.
Insa nu numai propulsorul contribuie la aceste rezultate, dar si sistemul Start&Stop care prin oprirea propulsorului de fiecare data cand masina stationeaza si cutia este in pozitia neutrala, economiseste 0.2 litri de combustibil la 100 km, echivalentul a 5 grame de CO2 pe kilometru. Rotile au si ele contributia sa, jentile special concepute pentru Audi A4 2.0 TDI e au o rezistenta minima cand ruleaza, micsorand si ele consumul. In dotarea de serie este inclus si calculatorul de bord care il sfatuie pe conducator cand sa schimbe treapta in acelasi timp aratandui datele despre eficienta propulsorului. Si modificarile la aerodinamice fac ca acesta sa consume mai putin datorita grilei frontale modificate si datorita reducerii cu 20 mm a inaltimii.
Noul model va fi disponibil incepind cu Iunie 2009.