Asta e adevarul sugerat de catre un studiu european, care la sigur am putea sa-l atribuim si masinilor din Republica Moldova. De ce am afirmat acest lucru cu asa usurinta? Explicatia e simpla, suntem mult prea dependenti de tehnica si de centrele de deservire, incat am devenit mult prea lenosi pentru a controla elimentar uleiul.
Numai in Marea Britanie una din cinci masini circula cu un nivel atat de jos de ulei, incat chiar in prezent iar putea cauza daune serioase propulsorului. Unul din cercetatorii studiului, Mike Bewsey, a declarat : in anii precedenti am fi facut lucrarile elimentare de mentinere a masinii pana la inceperea studiului, insa acum lucrurile s-au schimbat, deoarece am uitat sa avem grija de automobilele noastre.
Astfel in urma studiului s-a ajuns la niste date inspaimantatoare, 18 % din automobile aveau un nivel al uleiului periculos de scazut, la 44 % din acestea nivelul era scazut, la 32 % din automobile nivelul era satisfacator, si doar la 6 % acesta era mult prea ridicat.
Costurile de reparatie de pe urma acestui fapt poate ajunge la sume uriase, astfel daca in Marea Britanie costul reparatiei motorului costa 1.413 lire sterline, si daca s-ar defecta masinile cu un nivel jos de ulei (care potrivit studiului este de 18 %), atunci reparatia acestora s-ar ridica la 7.6 mln lire sterline. Nu pot afirma ca aceleasi costuri le avem si in Republica Moldova, desigur ele sunt mult mai mici, dar daca le-am suprapune la salariul mediu pe economie, cu siguranta va iesi o cifra urata.