La doar două săptămâni după o cursă infernală de 24 ore la LeMans, a avut loc şi cea similară de pe Nurgburgring, în iadul verde al sporturilor cu motor. De această dată, Porsche a triumfat, câştigând spectaculos primul loc al podiumului!
Circuitul Nurburgring este o legendă în lumea celor pasionaţi de performanţă. Cu o distanţă de aproape 26 km, acesta este considerat unul din cele mai dure şi dificile trasee din lume, dat fiind numărul mare de viraje, condimentate de diferenţe semnificative de nivel. Iar suspansul devine incomensurabil atunci când iadul verde durează 24 de ore...
Cursa de 24 ore din acest an a fost urmărită de 220,000 de spectatori, prezenţi la eveniment! Cei de la Porsche au avut o experienţă deosebit de palpitantă, în cursă existând mai multe echipe, cu modele Porsche gata de luptă: 911 GT3 RSR, 911 GT3 R şi chiar 911 GT3 R Hybrid, versiunea cu propulsie hibridă a bolidului de curse Porsche.
După două ore de la startul cursei, hibridul celor de la Porsche, reuşise performanţe remarcabile, ocupând poziţia a 2-a în cursă! Exemplarul Porsche 911 GT3 RSR, sub egida echipei Manthey Racing, dar condus de piloţii Porsche Marc Lieb (Germania), Timo Bernhard (Germania), Romain Dumas (Franţa) şi Lucas Luhr (Elveţia), îi urma pe ce-a de-a treia poziţie. Alte două echipe, ambele cu câte un Porsche 911 GT3 R în luptă, ocupau în acel moment poziţiile 12 şi 15 în cursă.
După 4 ore de la start, tabloul devenise cu adevărat intrigant pentru fanii Porsche. Exemplarul cu propulsie hibridă preluase poziţia de lider, după o luptă acerbă cu bolidul aflat în faţa sa. Satisfacţia de a conduce cursa nu a durat, însă, decât două tururi, după care bolidul a intrat într-un pit stop planificat. În scurt timp, însă, o defecţiune gravă a diferenţialului, l-a împins din la un stop neprogramat, doar că, între timp, hibridul a rămas cu 6 tururi în urma liderului. După alte 7 ode de condus, aceeaşi problemă a reapărut, forţând un al doilea stop neprogramat, cu o reparaţie de 40 minute, care l-a îndepărtat pe hibrid de lideri la 10 tururi distanţă. La revenirea în cursă, bolidul avea poziţia 105... Măiestria piloţilor, care adeseori reuşiseră să înregistreze timpi mai buni de tururi chiar decât liderii cursei, au făcut ca până dimineaţa bolidul să se claseze pe poziţia 23! Aici, însă, Porsche GT3 R Hybrid a fost acroşat de un alt participant, ieşind în decor. Totuşi, la garaje nu i s-a găsit nici o defecţiune tehnică şi maşina şi-a putut continua cursa, încheind, în final, pe poziţia 28.
Unul din exemplarele 911 GT3 R a avut, pe parcursul cursei, o problemă şi mai gravă, acestuia fiindu-i înlocuit motorul în întregime. Celălalt exemplar GT3 R operat de cei de la Manthey Racing, aceeaşi echipă care a avut şi exemplarul GT3 RSR în cursă a fost scos în mod planificat din competiţie, lăsând inginerii şi mecanicii de la pit stop să-şi focusese întreaga atenţie spre exemplarul GT3 RSR rămas în cursă.
Acesta din urmă a devenit şi marele câştigător al cursei. De la ora 23:25, de sâmbătă seara, acesta a fost liderul competiţiei pentru următoarele 16 ore şi 35 minute, până la încheierea ei! Bolidul câştigător a reuşit să stabilească şi un nou record al cursei, parcurgând 156 de tururi complete. Incredibil, dar în cele 24 de ore ale cursei, Porsche-ul câştigător a parcurs un total de 3,958.96 km!
Vă prezentăm şi clasamentul primelor 10 poziţii ale cursei de 24 ore de la Nurburgring:
1.
Porsche 911 GT3 RSR, 156 tururi (Lieb/Bernhard/Dumas/Luhr - D/D/F/CH)
2.
BMW M3 GT, 4:23.7 seconds (Müller/Farfus/Alzen/Lamy - D/BRA/D/P)
3.
Audi R8 LMS, - 1 tur (Basseng/Fassler/Piccini/Stippler - D/CH/I/D)
4.
Audi R8 LMS, - 1 tur (Stippler/Hennerici/Haase/Winkelhock - D/D/D/D)
5.
Audi R8 LMS, - 2 tururi (Ekstrom/Scheider/Werner/Abt - S/D/D/D)
6.
Mercedes-Benz SLS AMG, -3 tururi (Heyer/Jager/Bleekemolen/Seyffarth - D/D/NL/D)
7.
Mercedes-Benz SLS AMG, - 3 tururi (Arnold/Margaritis/Brück/Frankenhout - D/D/D/NL)
8.
Ferrari F458 Italia, -4 tururi (Farnbacher/Simonsen/Seefried/Melo - D/MC/D/I)
9.
Porsche 911 GT3 R, -4 tururi (Abbelen/Schmitz/Kentenich/T. Bergmeister - D/D/D/D)
10.
Porsche 911 GT3 R, -5 tururi (Weiss/Kainz/Jacobs/Krumbach - D/D/D/D)