S-a întâmplat! Noul BMW a fost dezvăluit în mod oficial, cu informaţii complete şi o suită completă de poze. Aşteptările s-au confirmat: noua generaţie BMW M5 renunţă la vechiul motor V10 şi vine cu cel mai puternic propulsor BMW produs vreodată, cu arhitectură V8 şi 560 CP!
Noua generaţie BMW M5, cea de-a 5-a la număr, afişează o armonie conceptuală, înţesată cu tehnologie de ultimă oră, demonstrând un nou nivel al performanţei pure. Pe lângă faptul că noul M5 este echipat cu cel mai puternic propulsor BMW, instalat vreodată pe vreun model de serie al mărcii, forţa motorului este transferată punţii din spate, acolo fiind distribuită între roţi prin intermediul noului diferenţial Active M, care a debutat pe modelele X5M şi X6M.
Şi propulsorul V8 de 4.4 litri volum al noului M5 este, de fapt, preluat de pe cele două SUV-uri din familia M, şi adoptă şi el turbinele cu tehnologie TwinScroll Turbo. Puterea maximă de 560 CP se realizează între 6,000 rpm şi 7,000 rpm, în timp ce cuplul maxim de 680 Nm este disponibil între 1,500 şi 5,750 rpm.
Tehnologia TwinScroll Turbo presupune o turbină deosebit de agilă, cu reacţii imediate la orice apăsare de pedale, iar asta îi garantează modelului şi performanţe pe măsură. Noul BMW M5 accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 4.4 secunde, iar de la pornirea de pe loc până la o viteză de 200 km/h maşina are nevoie de doar 13.0 secunde. Viteza maximă este limitată, tradiţional, la 250 km/h. Totuşi, dacă viitorii clienţi vor bifa în pachetul de opţionale titlul Drivers Package, atunci limitarea de viteză nu mai este valabilă, iar exemplarul lor va putea atinge o viteză maximă de... 305 km/h!
Renunţarea la propulsorul V10, aspirat natural, prezent pe generaţia anterioară, şi înlocuirea lui cu un V8 turboaspirat şi-a făcut efectul în primul rând în materie de consum şi emisii. Deşi puterea modelului a crescut cu circa 10% faţă de generaţia precedentă, noul M5 consumă cu 30% mai puţin combustibil decât predecesorul său (9.9 litri/100 km în regim mixt), iar nivelul emisiilor CO2 se situează la nivelul 232 g/km.
La o astfel de eficienţă a constribuit nu doar cilindree mai mică, ci şi o serie de tehnologii şi elemente speciale, precum echiparea cu sistem Start/Stop, direcţie asistată variabil, injecţie directă de înaltă precizie şi sistem de control al timpilor de deschidere a valvelor VALVETRONIC. Noul BMW M5 vine echipat doar cu transmisia automată cu 7 trepte M Double Clutch Transmission.
Ţinuta de drum a maşinii este garantată şi de amortizoare controlate electronic, iar la siguranţa celor de la bord va veghea sistemul de control al traiectoriei cu regim M Dynamic Mode, ajutat de frâne de înaltă performanţă, provenite din lumea sporturilor cu motor. De fapt, comportamentul maşinii este rezultatul a sute de tururi de teste, petrecute de inginerii BMW pe circuitul nordic al Nurburgring-ului, pentru a i se garanta o acceleraţie longitudinală şi laterală fără compromis.
Designul noul M5 păstrează tradiţia numelui M şi aduce accente sportive pline de personalitate. Prizele masive de aer din faţă nu au doar rol estetic, acestea fiind orientate spre a optimiza fluxul de aer pentru răcirea propulsorului V8. Pe lateral, pragurile maşinii sunt şi ele greu de neglijat, iar partea spate proeminentă încheie opera de forţă a noii generaţii M5. Noul BMW M5 este echipat standard cu jante de19 inch, însă se poate opta şi pentru cele de 20 de inch.
Conceperea unui model de înaltă performanţă presupune şi minimizarea greutăţii finale, iar noul BMW M5 vine cu uşi, aripi frontale şi capotă din aluminiu, în tonul acestei tendinţe. Cu o greutate totală proprie de 1,870 kg, fiecare cal-putere al V8-ului de sub capotă are o sarcină de doar 3.3 kg!