Mic, dar cu foarte mult potenţial. Aşa ar trebui să-l descriem probabil pe actualul Fiat Panda. Lansat încă în 2003, după 8 ani de carieră, micuţul Panda împlineşte acum 2 milioane de exemplare produse.
Panda este unul din hiturile moderne în vânzări, fiind disponibil în 76 de ţări ale lumii de la Italia şi Rusia până în Mexic sau Japonia. Iar rolul lui Panda este cu atât mai mare pentru cei de la Fiat, cu cât platforma sa este utilizată pentru o serie de alte produse ale grupului extraordinarul Fiat 500 sau Lancia Ypsilon, precum şi o serie de variaţii ale acestora. În 2011, spre exemplu, Fiat Panda a fost lider de vânzări în segmentul A, atât în Italia, cât şi în Europa cu o cotă de piaţă de 35.5% în Italia, şi, respectiv, 16.6% în Europa.
La sfârşitul anului 2003 Fiat Panda îşi adjudeca râvnitul titlu de Maşină a Anului 2004 în Europa, iar cariera sa de mai departe a fost pecetluită de o mulţime de alte distincţii. Actualizările mai recente i-au adus modelului motoare Euro 5, diesel şi pe benzină. De asemenea, Panda include în gama sa şi versiuni cu motoare bivalente, capabile să opereze pe benzină şi gaz petrolier lichefiat (LPG) sau pe benzină şi gaz natural comprimat (CNG). Panda dispune de asemenea şi de versiuni dotate cu sistem de tracţiune integrală. Exemplarul cu numărul 2,000,000 este anume o astfel de versiune un Panda Cross, echipat cu propulsorul turbodiesel Multijet de 1.3 litri.
Producţia lui Panda are loc la uzina Fiat din Tichy, Polonia, certificată cu nivelul 2, de argint, în clasamentul World Class Manufacturing". Deci, nu e de mirare că micuţul model ocupă constant primele poziţii în topul clubului german ADAC al celor mai fiabile automobile.