Eterniti
Noua marcă britanică de lux. O dezamăgire?
Cu puţin timp înaintea startului Salonului Auto de la Frankfurt, britanicii anunţaseră naşterea unei noi mărci exclusiviste, cu mare tam-tam. În sfârşit, marele regat dă naştere unui nou nume în industrie, ne-am zis noi... Ei bine, la Frankfurt am făcut cunoştinţă.
Prima sugestie despre o posibilă dezamăgire ne-a adus-o chiar numele, încă înainte de a ajunge în Frankfurt. Eterniti vs Infiniti? Semnificaţii aproape sinonimice, cu ultima literă transformată intenţionat din y în i în ambele cazuri? Să fie o coincidenţă, o lipsă de idei sau doar mult zgomot pentru nimic?
Între timp, Eterniti a anunţat că debutează cu un super SUV exclusivist, care ar putea fi construit într-un număr limitat de unităţi, pentru a accentua caracterul elitist al mărcii.
În fine, iată-ne la Frankfurt. Dăm şi peste stand-ul multaşteptatului nume nou în industria britanică şi mondială. Ah da, numele super SUV-ului este Hemera, un nume de felină mitologică, ceva mai inspirat decât denumirea mărcii. Totuşi, Eterniti Hemera aduce analogia perfectă cu mitologia greacă, unde himera era o creatură jumătate leu jumătate capră... Leul din ea musteşte a Porsche Cayenne, iar capra a mult zgomot fără esenţă...
La standul Eterniti, un domn amabil ne explică în lux de amănunte nişa de piaţă spre care ţinteşte Hemera: Hemera va fi primul model poziţionat într-un spaţiu pe care îl ţintesc în prezent Bentley cu un viitor SUV de lux, Maserati şi Aston Martin cu brandul Lagonda. Sub capota maşinii se va afla un motor V8 de 4.8 litri twin-turbo, care va dezvolta 620 CP, suficient pentru o viteză maximă de 290 km/h.
Deoarece vorbeşte la timpul viitor, îl întrebăm când ar urma să se materializeze în producţie super SUV-ul. La începutul anului viitor va lua startul producţia, iar primele livrări vor fi făcute în vară.
Hmm.. 4.8 litri V8 şi o siluetă identică celei de Cayenne. Îndrăznesc să îl întreb pe distinsul domn. O ultimă întrebare, stimate domn ingineria aţi realizat-o Dvs. de la zero sau aţi împrumutat cumva platforma lui Porsche Cayenne? A fost o întrebare care nu l-a fericit prea mult pe reprezentantul Eterniti, însă a recunoscut franc platformă sută la sută împrumutată de la grupul Volkswagen cu interior lucrat manual de britanici.
Ei bine, ne întrebăm noi. Care e diferenţa dintre un Cayenne de la o casă de tuning şi Eterniti Hemera? Nici una... Probabil, în final, doar preţul, umflat de marele tam-tam mediatic al britanicilor...
P.S.: Era să omitem un ultim detaliu picant. Maşina expusă la Frankfurt nu are în zadar geamurile negre până la absolut. Interiorul nu este gata. Sunt pregătite doar pieile de bovină aleasă, agăţate pe perete, care vor fi cusute manual de meşterii englezi. Deci poze cu interiorul super elevat al super SUV-ului britanic nu există, deocamdată. Şi ca să vă convingeţi cât de banal pot sfârşi nişte idei entuziasmate, ultimele două imagini ale galeriei înfăţiează primele schiţe de design ale Hemerei... Vreo urmă de SUV în ele?.... Sigur că nu. Atunci de unde a venit între timp hidoasa creatură jumătate leu jumătate capră?... Ruşine, Eterniti...