Premieră mondială: Ford Mustang Mach-E! Tot ce trebuie să ştiţi despre crossover-ul electric american

18 Noiembrie 2019, 11:16
Denis Godorozea
În aceste zile în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles Ford prezintă în premieră mondială noul Mustang Mach-E, crossover-ul electric de talie compactă, capabil să atragă printr-un preţ accesibil dar şi să opună rezistenţă renumitului Porsche Macan pe traseul de curse. Dar este, totuşi, noul Mach-E un Mustang veritabil?
Americanii de la Ford au identificat reţeta perfectă pentru a-i asigura noului său electromobil un succes pe piaţă. Mustang Mach-E a primit o denumire care să mângâie urechile fanilor mărcii, dar şi pasionaţilor auto. O fi denumirea doar o "chestie de marketing", însă SUV-ul electric a beneficiat şi de o siluetă coupe dar şi se pare că a moştenit un caracter dinamic împreună cu denumirea legendarului muscle-car, or potrivit informaţiilor oficiale, Mustang Mach-E este mai rapid decât Porsche Macan în variantele cu motoare termice de top.
Ford Mustang Mach-E are la bază o platformă nouă, executată din aluminiu şi materiale compozite. În faţă SUV-ul are o suspensie de tip MacPherson, iar la posterior este prezentă suspensia multi-link. Opţional şi pentru versiunile de top sunt prevăzute amortizoarele adaptive. Având o lungime de 4,724 mm, Mach-E poate oferi la bord suficient spaţiu pentru cinci persoane, graţie ampatamentului generos de 2,971 mm. Totuşi, Mustang Mach-E va fi un SUV destinat oraşului cu un caracter dinamic, or garda la sol măsoară doar 145 mm, sau 135 mm în versiunea de performanţă de top.
Cei de la bord vor interacţiona cu majoritatea sistemelor incluse prin intermediul ecranului imens de 15.5 inch, amplasat vertical pe consola centrală. Instrumentarul de bord este înlocuit cu un ecran îngust, orizontal, realizat în forma unei tablete. Se pare că comenzile tradiţionale au rămas doar pe volan şi panourile portierelor.
Din start Ford va oferi 4 versiuni Mustang Mach-E. Variantele incipiente sunt echipate cu câte un singur motor electric, amplasat pe puntea spate, ce livrează 255 sau 282 CP. Versiunile se mai disting prin capacitatea bateriei, de 75.7 sau 98.8 kWh. Opţional clienţii vor putea bifa cel de-al doilea motor electric, pentru ambele versiuni. În acest caz puterea maximă va atinge 332 CP. În dependenţă de versiune, autonomia declarată este cuprinsă între 340 şi 600 km, iar acceleraţia declarată de la 0 la 100 km/h are loc în 5.5 secunde în cazul versiunii de top.
Va exista şi varianta Mustang Mach-E GT — acest SUV va avea la bază două motoare electrice cu 465 CP la activ, alimentate de la o baterie de 98.8 kWh. În această ipostază electromobilul poate accelera până la 100 km/h în doar 3.5 secunde.
În SUA Ford Mustang Mach-E este disponibil pentru comandă. Iniţial pe piaţă va fi lansată versiunea First Edition, cu sistem de tracţiune integrală, plafon panoramic şi un nivel generos de dotări. Preţul versiunii respective este de 59.9 mii dolari americani. Livrările vor demara mai aproape de finalul anului viitor, când modelul va fi disponibil inclusiv şi în Europa. Americanii promit, de altfel, un preţ de sub 43 mii dolari americani pentru versiunile incipiente.
0
3,147
GALERIE FOTO (23 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!