Dacia Duster a lui Radu Hossu, unul din cei mai cunoscuţi reporteri de război din România, a luat foc în condiţii curioase, după o tamponare frontală

6 August 2023, 12:52
Redacţia PiataAuto.md
Ieri, pe un traseu din apropierea comunei Acăţari, în direcţia Cluj-Napoca, Dacia Duster a cunoscutului reporter de război Radu Hossu, a luat loc în circumstanţe curioase, la câteva minute după o tamponare uşoară, care îi permisese să-şi continue drumul. Dusterul a fost complet cuprins de flăcări, iar jurnalistul român şi-a împărtăşit gândurile sale şi experienţa. Totodată, şi un expert al grupului Dacia Duster Trails & Technical şi-a prezentat analiza sa tehnică în acest caz.
Să începem prin a spune cine e Radu Hossu, pentru cei care încă nu cunosc, eventual. Din păcate, profesia de reporter de război e una pe cale de dispariţie prin părţile noastre, pentru că puţini mai ştiu să practice jurnalismul în forma sa profundă, de documentare în teren, şi cu atât mai puţini au curajul de a merge direct în zone de război, acolo unde se întâmplă atrocităţi, relatându-le din prima sursă, a celor văzute şi documentate cu propriile forţe şi propriul risc. Ei bine, Radu Hossu e unul din foarte puţinii reporteri de război care au mai rămas în România sau Moldova, relatând în română, şi e unul din reporterii care merge aproape constant în zonele liniilor de front din Ucraina, relatând şi totodată încercând să-şi folosească notorietatea pentru a-i ajuta pe cei de acolo. Acum jumătate de an, spre exemplu, scriam despre patru camioane româneşti DAC, cumpărate din România la iniţiativa lui Radu Hossu, şi trimise în Ucraina.
Jurnalistul povesteşte că circula în coloană, cu aproximativ 30 km/h. A simţit o împinsătură în spate, iar în acelaşi timp cineva, cu vreo două maşini în faţă, frânează brusc. O şoferiţă din faţa sa a frânat brusc, iar Radu Hossu a tamponat cu Dusterul acea maşină din faţă. Primul instinct a fost să verifice dacă şoferiţa din faţă e bine, uitând să verifice dacă a existat şi un impact din spate. E cert că nimeni n-a rămas în spatele său, însă. Şoferiţa maşinii din faţă îşi sună soţul, toţi decid să încheie un formular amiabil şi convin să mai meargă 10 minute până acasă, unde puteau face acest lucru.
La coborârea dealului Corunca, la intrare în Târgu Mureş, Daciei Duster i se aprinde martorul de bord STOP, iar jurnalistul reuşeşte să oprească după 50 metri. Trage maneta să deschidă capota, pentru că părea că iese abur de sub capotă. Aceasta nu se deschidea, însă în scurt timp s-a auzit o explozie sub capotă şi a pornit incendiul. Doar 20-30 secunde au trecut de la prima urmă de fum sau abur până la explozie. A urmat scoaterea de urgenţă a lucrurilor de valoare, însă a venit şi a doua explozie, care a distrus maşina şi a propagat imediat incendiul. Au venit pompierii, dar Dusterul a ars aproape complet.
Cel care l-a ajutat să încerce să deschidă capotă i-a zis că a văzut şi o lovitură în zona barei de protecţie spate, dar, dacă a existat cineva acolo, plecase de la locul accidentului. Dacia Duster, care a luat foc acum, a fost verificată minuţios în avans de profesionişti, întrucât Radu Hossu merge cu ea direct până spre front şi e crucial ca starea ei tehnică să fie impecabilă, respectiv, de fiecare dată aceeaşi companie o verifică minuţios. „Ceva e putred în Danemarca”, zice jurnalistul, şi, fără a putea afirma cu certitudine deocamdată cum a putut să izbucnească un incendiu cu explozii în asemenea condiţii misterioase, în eventualitatea în care cineva i-a vrut răul, acesta spune „Miseed me”, „M-aţi ratat”.
La scurt timp după acest incendiu, unul din experţii administratori ai grupului Dacia Duster Trails & Technical a prezentat viziunea sa tehnică, despre ce se putea întâmpla cu Dacia Duster a lui Radu Hossu. Acesta atrage atenţia că tamponarea a avut loc în zona dreaptă faţă, unde e localizat filtru de motorină, şi a avut loc după mers îndelung în coloană, cu temperaturi mai mari ale motorului. A avut loc o circulare ulterioară după tamponare, apoi abur în zona capotei şi aprinderea martorului STOP pe bord. A urmat o oprire, succedată de prima explozie, apoi de încă o explozie.

Acesta spune că nu s-au prea întâlnit incendii pornite din faţă la Duster, dar după ultimele evenimente suspectează că motorina cu mult biodiesel în ea e mai susceptibilă la incendii, în anumite condiţii atmosferice, combinate cu suprafeţe încinse. Expertul menţionează că nu poate exista niciun dubiu despre onestitatea lui Radu Hossu şi spune că nu poate exclude riscul unei înscenări organizate de FSB-ul rusesc, dar crede că nu e tocmai stilul lor, iar faptul că maşina a dat o eroare pe bord înainte de asta, îl duce cu gândul la un incendiu rezultat din deteriorarea unei conducte a pompei, acumulări de abur inflamabil, suprafeţe încinse şi alţi factori posibili, care s-ar fi combinat în această situaţie. Ci siguranţă însă va urma o analiză tehnică profundă a aceste Dacia Duster a lui Radu Hossu, şi se va putea spune mai mult despre cauza acestui incendiu.
0
2,322
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!