Francezii au dezvăluit multaşteptatul Renault 5 E-Tech, un model electric inspirat din clasicul R5, transpus înt-o epocă modernă

26 Februarie 2024, 11:47
Redacţia PiataAuto.md
Francezii au anunţat încă acum mai mult de doi ani că pregătesc un model electric inspirat din designul şi filosofia clasicului Renault 5 — o maşină care a cucerit lumea la timpul său prin simplitate şi design, cooptat cu un preţ întotdeauna accesibil, pe care putea să şi-l permite aproape oricine. Noul Renault 5 E-Tech ar vrea să facă acelaşi lucru în lumea maşinilor electrice şi se declară accesibil, dar totul preţul său e mai mare decât al lui Citroen e-C3, de exemplu, care e şi un soi de SUV mic. Noul Renault 5 electric va porni de la un preţ de 25 mii euro pe majoritatea pieţelor, spun francezii.
Pe lângă preţ, pe care se pune accent din start, un alt avantaj major al lui Renault 5 e faptul că acesta va fi produs în Franţa, deci va fi eligibil pentru programe de subvenţii sau leasing social atât în Franţa, cât şi în alte ţări UE. E un atribut tot mai important în faţa maşinilor chinezeşti care au devenit atât de multe în Europa, şi în faţa posibilelor taxări suplimentare care ar putea fi impuse acestor modele.
Dar să vedem ce reprezintă maşina propriu-zisă. Designul său este fără îndoială excepţional de plăcut şi reuşeşte să întruchipeze într-un mod foarte inspirat liniile şi filosofia modelului clasic, lansat în 1972. Chiar şi azi la decenii depărtare de la producţia acelui Renault 5 clasic, pasiunea pentru el e la fel de intensă, iar francezii au decis să capitalizeze pe această admiraţie de nesecat şi să lanseze un nou produs cu speranţa de a-l face la fel de dorit.
Foto: Clasicul Renault 5

La fel de important este şi faptul că noul model e primul care se bazează pe noua platformă AmpR Small, dedicată maşinilor electrice mici. Asta i-a permis modelului să aibă un ampatament lung, de 2,54 metri, iar între punţi să poată pune o baterie de capacitate mai mare, păstrând totodată masa proprie la mai puţin de 1.500 kg.
Noul Renault 5 electric va avea 3 motorizări — de 110, 90 şi 70 kW, adică de 150 CP, 122 CP şi 95 CP. În toate cazurile e vorba de un singur electromotor montat pe puntea faţă, iar partea curioasă e că acest electromotor nu are magneţi permanenţi şi nu foloseşte pământuri rare în componenţa sa.
Bateria va avea o capacitate mare, de până la 52 kWh, cu care va putea oferi 400 km autonomie. Maşina va putea fi încărcată la prize fast charge cu doar 80 sau 100 kW, iar puterea maximă la prize AC va fi de 11 kW, nu de 22 kW, cum se întâmpla la Renault ZoE anterior. Maşina va fi eficientă în consum şi iarna, datorită unei pompe de căldură, care va încălzi habitaclul.
Renault nu menţionează chimia bateriei, deci probabil nu e vorba de LFP, care i-a permis lui Citroen să devină mai ieftin. În schimb, Renault spune că cea mai mare parte din componentele produse de furnizori pentru Renault 5 sunt fabricate pe o rază de 300 km în jurul fabricii sale din nordul Franţei, punându-se accent pe producţia locală şi impact mai mic în procesul iniţial de fabricare.
Maşinuţa e făcută să fie jovială în condus şi foarte agilă, datorită centrului de greutate coborât şi a unei suspensii multilink pe puntea spate.
La interior, ea abundă în tehnologii moderne, care să facă viaţa la bord plăcută şi integrată cu obiceiurile digitale ale oamenilor de azi.
Şi, desigur, stilul maşinii e unul care emană spirit tineresc şi chiar un pic ştrengăresc, exact aşa cum era şi clasicul Renault 5. Iar acest spirit ar putea să fie principalul motor al succesului său de piaţă.
3
1,354
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!