Camionul electric Tesla Semi va fi produs şi în Europa, la fabrica din Germania, însă nu foarte curând

16 Martie 2024, 15:45
Redacţia PiataAuto.md
Elon Musk a vizitat de curând fabrica Tesla din Germania, în contextul unor mari probleme şi chiar o oprire a producţiei pe care aceasta a avut să le înfrunte, în mare parte din cauza unor activişti de mediu care au început prin proteste iniţial, apoi au şi provocat un incendiu la unul din utilajele de alimentare a fabricii cu electricitate. În cadrul acelei vizite, care a avut loc deja după ce producţia a fost restabilită, Musk a vorbit şi despre perspectivele mari de viitor ale fabricii din Berlin, anunţând că ea va produce şi camionul electric Tesla Semi.
Fabrica din Germania produce în prezent doar modelul Tesla Model Y, ceea ce l-a ajutat să devină mai competitiv în Europa şi să ajungă, de fapt, cel mai bine vândut model din clasamentul general din Europa în 2023, cu peste 250.000 de exemplare vândute, depăşind chiar şi Dacia Sandero.
Pentru a încuraja muncitorii de la fabrică, dar şi pentru a da mai multă greutate în faţa publicului german, Musk a anunţat că fabrica va produce şi viitorul model Tesla mai accesibil, despre care tot se vorbeşte de câţiva ani, dar şi camionul electric Semi, menţionând totuşi că acest camion trebuie să ajungă la o creştere a ritmului său de producţie în SUA mai întâi.
Şi asta pentru că timp de un an au fost fabricate doar câteva zeci de camioane Semi, fiind vândute doar celor de la PepsiCo, iar restul fiind alocate inginerilor pentru teste. Abia în această iarnă producţia a început a aduna un pic de cadenţă şi s-a anunţat despre noi livrări. Dar producţia e încă foarte lentă, şi are loc practic într-un atelier de lângă fabrica Gigafactory Nevada. Deci, deocamdată nu se poate vorbi despre o fabrică adevărată, cu toate procesele puse la punct automatizat, aşa cum Tesla ne arăta de curând într-un video din fabrica din Berlin.
Abia în ianuarie 2024 Tesla a început ceea ce promisese că va demara un an mai devreme, şi anume extinderea fabricii din Nevada pentru a produce mai multe baterii 4680, care ar fi folosite la Cybertruck şi la Semi. Şi abia după acea extindere ar putea fi construită sau echipată o fabrică ce ar putea produce automatizat şi camionul Semi. Iar linia de asamblare a unui camion nu are cum fi identică celei cu o maşină, deci nu se poate folosi aceeaşi linie în aceeaşi fabrică, aşa cum se poate face pentru Model Y şi Model 3, de exemplu.
Deci, termenii pentru a avea o fabrică ce poate produce camioane Semi în număr mare par foarte vagi, deşi doar acum un an Musk promitea că în 2024 Tesla va putea produce deja 50.000 camioane Semi anual. Iar 2024 e deja acum, cu 2 luni şi jumătate trecute din el, şi Tesla e abia la etapa extinderii fabricii de baterii, nemaivorbind despre cea pentru Semi. Iar din acest moment până vor ajunge germanii să vadă camionul Semi pus în producţie la fabrica lor ar putea să mai treacă foarte mulţi ani. Prin urmare, e mai degrabă una din promisiunile ale care echivalează cu o dorinţă, cu termen infinit de valabilitate a momentului când această dorinţă ar trebui să se transforme în intenţie şi acţiuni îndeplinite.
0
1,396
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!