E oficial, Porsche 911 va avea o versiune hibridă începând din această vară

12 Martie 2024, 18:47
Ilie Toma
Deşi Porsche luptă cu tot dinadinsul pentru a păstra modelul 911 în forma sa clasică, neatinsă în ingredientele de bază, şi pentru asta a început a produce şi benzină sintetică, favorizând totodată şi o excepţie pentru combustibilii sintetici începând cu 2035, când motoarele cu combustie vor fi interzise în Europa, iată că în acest an legendarul model va primi o versiune care va fi considerată o blasfemie de mulţi dintre fanii acestui model. Acest fapt a fost confirmat oficial astăzi de compania germană, care şi-a afişat programul încărcat de lansări de noi modele şi versiuni pe care-l are pentru anul 2024.
Uneori, maşinile performante cu motorizări hibride funcţionează într-un mod interesant, iar asta a demonstrat-o Ferrari, Lamborghini, ba chiar şi Porsche 918, un model cu un sistem hibrid bazat pe condensatoare, similar celor din motorsport, care avea performanţe excepţionale. Alteori, ca în cazul ultimelor modele Mercedes-AMG hibride, performanţa obţinută în plus e anulată aproape integral de greutatea mult mai mare, iar plăcerea în condus devine mult mai mică din cauza aceleiaşi greutăţi.
Foto: Porsche 918 de cândva

Dar Porsche 911 e un model atât de legendar şi echilibrat până la cel mai mic detaliu al său, în orice motorizare, încât o versiune hibridă poate însemna unul din două lucruri, ambele triste pentru 911. Fie această versiune va fi grea şi neîndemânatică şi va fi o blasfemie urâtă de fani, care va şterge din ideea că inginerii nu îndrăznesc să creeze vreodată un Porsche 911 imperfect, fie va fi prea rapidă în performanţe, similară lui 918, şi va face irelevante o mulţime de alte versiuni, de la Turbo S la simplele Carrera S, canibalizându-le.
Oricum, decizia celor de la Porsche de a lansa un 911 hibrid e fermă, iar aceştia au anunţat că lansarea va avea loc la începutul verii, la scurt timp după facelift-ul modelului. Porsche promite din nou că acest model hibrid va avea tehnologie provenită din motorsport, ceea ce înseamnă că putem aştepta o performanţă dusă la superlativ.
Partea bună a faptului că sistemul vine din motorsport e că acesta nu va fi un plug-n hibrid şi nu va purta cu el o baterie grea, aşa cum se întâmplă la AMG. Şi, cel mai probabil, inginerii Porsche vor vrea să demonstreze că vor fi ştiut să jongleze cu toate variantele posibile triste, astfel încât se se strecoare printre ele fără a aluneca în niciuna din ele şi a ajunge la final cu un produs genial. Pentru că aşa e şi 911, de fapt, o maşină pentru care fizica spune că motorul spate şi aranjamentul ei n-ar trebui să-i asigure o bună manevrabilitate, dar de mai bine de jumătate de secol inginerii demonstrează că pot fenta legile fizicii cu acest model.
Aşadar, va fi unul din acele momente istorice pentru Porsche 911, de talia celui care s-a produs atunci când modelul a renunţat la răcirea cu aer a motoarelor sale şi a adoptat răcirea cu lichid. Pentru mulţi fani, atunci s-a încheiat epoca adevăratelor 911. Însă alţii au continuat să admire modelul şi după acea mare schimbare. Acum vine momentul unei noi schimbări determinante. Miza pusă pe umerii inginerilor e uriaşă. Dar oricum, va fi un moment care va schimba mult personalitatea lui 911 şi pentru unii va împărţi lumea în 911-le de până la hibrid şi după.
1
800
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!