Volvo a produs ultimul său automobil diesel, spunând adio unei istorii de 45 ani

27 Martie 2024, 14:00
Redacţia PiataAuto.md
Suedezii au promis de ceva timp bun că vor pensiona toate motoarele diesel din gama Volvo, apoi le va veni rândul şi celor pe benzină, inclusiv cele din sisteme hibride. Iar acum promisiunea a fost îndeplinită, Volvo producând ultimul său automobil diesel, încheind astfel o istorie ce a durat 45 de ani.
Ultimul automobil Volvo diesel a fost produs ieri, 26 martie, la fabrica din Torslanda, Suedia, şi a fost un XC90. Acest ultim exemplar nu va fi vândut, ci se va îndrepta spre muzeul World of Volvo din Goteborg, acolo unde va rămâne pentru istorie.
Motorul acestui Volvo a fost unul de 2,0 litri turbo, dintr-o familie de propulsoare ce a debutat în 2013. Curios, dar această familie de motorizări diesel era abia a doua proprie din istoria de aproape 100 ani a Volvo, întrucât o mare parte din timp Volvo a preluat propulsoare diesel de la alţi producători. Primul motor diesel propriu a fost elaborat în 2001 şi era unul cu 5 cilindri în linie.
Foto: Motor diesel din ultima familie de acest fel la Volvo

Primele modele Volvo cu motoare diesel, însă, au apărut în 1979, acum 45 de ani, şi ele erau echipate cu propulsoare venite de la grupul VW. Pe atunci, prima maşină Volvo care l-a primit a fost un 244 GL D6, iar la scurt timp a urmat şi un 245 similar. Motorul de atunci era unul cu 6 cilindri în linie şi venea din gama dubiţelor şi camionetelor LT. Cu noul propulsor, modele Volvo deveniseră printre cele mai rapide autoturisme diesel din lume şi astfel puteau concura excelent cu versiunile pe motorină de la Mercedes.
Foto: Volvo 244 Diesel

Apropo, un Volvo 245 cu asemenea propulsor diesel a parcurs 2,6 milioane kilometri, maşina rezistând excelent cu excepţia motoarelor, care au trebuit înlocuite de 2 ori, deci a fost nevoie de 3 în total. Suedezii spuneau atunci că doar piesa care e de VW n-a rezistat în acel Volvo.
Foto: Exemplarul Volvo diesel care a parcurs 2,6 milioane km

Ulterior, modelele Volvo au primit propulsoare diesel şi de la Renault, apoi de la Peugeot-Citroen, dar şi de la Ford, în perioada când Volvo era deţinut de Ford. De fapt, Ford şi PSA Peugeot Citroen au avut şi elaborări comune de dieseluri.
La un moment dat, în 2008, Volvo avea o motorizare diesel DriveE cu un asemenea propulsor elaborat în comun, de 1,6 litri, care avea o autonomie de 1.300 km cu un rezervor! Datorită emisiilor mici, versiunea era calificată drept ecologică în Suedia la acea vreme.
Acum, Volvo e pe cale de a avea o gamă de modele complet electrice în anul 2030. Vânzările sale actuale de electrice au o cotă mai bună decât la alţi producători europeni, în 2023 ele atingând 16% din total, iar creşterea acestora în 2023 a fost de 70% la Volvo. Totuşi, deocamdată versiunile plug-in hibride cuantifică mai mult, la 21,5% din vânzări. Deci, împreună cele două tipuri cuantifică 37,5%, ceea ce înseamnă că majoritatea vânzărilor încă mai reveneau motorizărilor convenţionale cu combustie, şi eventual celor mild hibride.
Foto: Volvo EX30, modelul electric care a ajuns să simbolizeze noua epocă Volvo
3
28,515
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!