Cursele VLN din acest an, de pe circuitul nordic al Nurburgring, vor avea un nou erou, cu conştiinţă faţă de mediu. Pe lângă supercarul LF-A, Lexus va arunca în joc şi cel mai nou model al său, cu propulsie exclusiv hibridă.
Ca metodă şi regulament, curselel VLN sunt foarte apropiate de renumitele competiţii de anduranţă de 24 ore pe Nurburgring, şi constituie pentru cei de la Lexus o ocazie excelentă de a demonstra fiabilitatea noului lor model, chiar dacă acesta va concura între maşini cu motoare nepăsătoare faţă de emisiile pe care le produc.
Mai mult ca atât, Lexus rămâne a fi unicul producător care concurează în cursele de anduranţă renumite cu modele cu propulsie hibridă, începând cu anul 2005, când primul Lexus RX 400h a finalizat cu succes cursa de 24 ore pe Nurburgring.
Propulsia lui Lexus CT este asigurată de un propulsor pe benzină şi un al doilea electric. La pornire, în cele mai multe cazuri, propulsia este asigurată de motorul electric, după care intervine propulsorul cu ardere internă. În cursul rulării, în funcţie de solicitarile de acceleraţie, sistemul hibrid utilizează fie forţa motorului electric, fie cea a motorului pe benzină, iar în momentele de frânare, electromotorul are rol de generator, stocând energia în baterii.
Producătorul mizează astfel, că hibridul va avea nevoie de mult mai puţin combustibil pe perioada cursei, economisând şi timpul pierdut la realimentări.