Performanţa trage la performanţă...
Ducati este un sinonim al performanţei în lumea motocicletelor. AMG, alături de Mercedes-Benz la fel, în cea a maşinilor. Exact ca în poveştile frumoase, a venit şi ziua în care şeful motocicletelor performante şi-a dorit o maşină performantă. În rezultat, a ales un Mercedes-Benz CLS 63 AMG roşu...
Gabriele del Torchio, şeful Ducati, a apreciat noua achiziţie ca fiind echilibrul perfect între putere, eleganţă şi eficienţă. Mai ales că cei de la Ducati au dat startul de curând unei colaborări cu divizia AMG, rezultatele căreia vor delecta publicul în viitorul apropiat.
Mercedes-Benz CLS 63 AMG este echipat cu un propulsor V8 biturbo, care dezvoltă o putere maximă de 557 CP şi un cuplu maxim de 800 Nm. Puterea este transmisă roţilor din spate prin intermediul unei transmisii AMG SPEEDSHIFT MCT cu 7 rapoarte.
Cele două nume sonore în industria auto Ducati şi AMG şi-au început existenţa într-un mod curios. Ducati a fost fondat în 1926, producând componente pentru aparate radio. Abia din 1946 a început producţia motocicletelor, iar astăzi numele producătorului italian, cu reşedinţa în regiunea Bologna, este sinonim cu performanţa extremă pe două roţi.
AMG, pe de altă parte a fost fondată în 1967, ca o companie dedicată exclusiv competiţiilor. Renumele numelui AMG a început odată cu prima victorie în cursa de 24 ore din Spa‑Francorchamps, Belgia, în 1971, cu modelul 300 SEL AMG. În anii următori AMG a evoluat de la un atelier de doi oameni până la o marcă globală sonoră, sub umbrela Mercedes-Benz, pentru ca în 1999 să fie puse bazele actualei companii, deţinută 100% de Daimler.
Cei de la AMG produc, în prezent, doar motoare V8 şi V12. Principiul de producţie un om un motor, aplicat la AMG, presupune că un inginer execută întregul proces de asamblare manuală a motorului, propulsorul primind şi o etichetă metalică, cu numele celui care l-a asamblat.