La doar 2 ani după lansare, BMW S 1000 R trece printr-un facelift consistent, care îi aduce motocicletei supersport o serie de actualizări importante. Priorităţile esenţiale au fost obţinerea unei agilităţi şi precizii şi mai mari, precum şi un feedback îmbunătăţit.
Ca şi modelul anterior, noul RR nu ştie ce înseamnă compromis, or ingineria motocicletei super sportive BMW presupune un caracter dus până la absolut în materie de performanţă şi manevrabilitate. Ca întotdeauna, performanţa motorului este şi ea supremă, însă, cu chiar dacă toate calităţile par împinse până la absolut, modelul rămâne perfect utilizabil pentru ritm cotidian.
Motorul calului de fier este unul cu patru cilindri în linie şi 16 supape, de 999 cm cubi, care dezvoltă o putere maximă de 193 CP, realizată la... 13,000 rpm. Cuplul maxim constituie 112 Nm şi se realizează la 9,750 rpm. Cu o astfel de putere, raportată la cei 204 kg ai motocicletei, nu este uimitor timpul de acceleraţie de la 0 la 100 km/h, de doar 2.9 secunde! Cam cât un Bugatti Veyron, cu alte cuvinte...
Chiar şi aşa, la o viteză medie de 90 km/h, noul BMW S 1000 RR va consuma doar 5.7 litri / 100 km, în timp ce la o viteză medie de 120 km/h, consumul va creşte până la 5.9 litri / 100 km. Motocicleta este dotată cu sistem ABS, dar şi sistem de control al tracţiunii.