Coreenii de la Kia fac primul pas oficial în segmentul automobilelor electrice, lansând primul lor model electric de serie Kia Ray EV.
Deocamdată, electromobilul va fi asamblat pe aceeaşi linie de producţie unde este asamblată versiunea cu propulsie tradiţională a lui Kia Ray model destinat exclusiv pieţei coreeene. Ca şi versiunea propulsată cu motor tradiţional, cea electrică va fi comercializată doar pe piaţa internă a Coreei de Sud.
Totuşi, e cert că cei de la Kia abordează lansarea lui Ray EV ca un prim pas bine conturat într-o strategie de lungă durată de a se impune în segmentul automobilelor cu propulsie electrică. Prin urmare, e interesant să vedem din ce e compus sistemul de propulsie a lui Ray EV la această etapă.
Dacă sub capota unui Ray obişnuit este montat un motor pe benzină, de 1.0 litri, atunci electromobilul Ray EV vine cu un motor electric de 68 CP, cu un cuplu linear de 167 Nm. Energia necesară propulsiei este stocată în baterii lithium-ion de 16.4 kWh, montate sub bancheta spate.
Conform inginerilor Kia, aceste baterii ar trebui să aibă o durată de viaţă de 10 ani. Încărcarea lor completă durează 6 ore, dacă maşina este conectată la o priză domestică obişnuită. Dacă, însă, Ray EV este conectat la o reţea de înaltă tensiune specializată, atunci încărcarea completă a bateriilor se realizează într-un timp record pentru electromobile de doar 25 minute!
În pofida faptului că versiunea electrică Ray EV cântăreşte cu 187 kg mai mult decât cea standard a lui Ray, capacităţile dinamice ale electromobilului rămân la un nivel demn. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h durează 15.9 secunde, în timp ce viteza maximă se situează la valoarea de 130 km/h.
Transmisia automată oferă opţiunea a trei regimuri de condus. Primul, D, este cel obişnuit pentru toate transmisiile automate, E este regimul focusat spre eficienţă maximă, iar B este un regim de frânare cu motorul în care forţa inerţiei este utilizată la maxim pentru a încărca bateriile.
Electromobilul Kia Ray EV a primit şi un set nou de indicatoare de bord, unde este afişat regimul curent de funcţionare a motorului electric, nivelul de încarcare a bateriilor, precum şi numărul de kilometri disponibil până la descărcarea bateriilor. Un alt fapt curios e sistemul VESS descifrat ca Virtual Engine Sound System care poate reproduce diferite sunete ale motoarelor tradiţionale cu ardere în internă, pentru o mai bună atenţionare a pietonilor. Ce ziceţi, alegeţi din listă un sunet de V8 a la Mustang, pentru a speria pietonii?