Autonomie electrică reală în Chişinău şi consum urban real pentru BMW X5 xDrive40e
Drumul de la acea casă dintr-o suburbie a Chişinăului până la biroul redacţiei noastre durează 29 km, pentru că dimineaţa obişnuim să înconjurăm oraşul dacă ajungem în traficul matinal. Deci, ne îngrijoram că s-ar putea să nu ne ajungă autonomia electrică.
Dimineaţă, am pornit maşina în garaj şi am setat butonul ăla al regimurilor sistemului de propulsie în Max eDrive, pentru a utiliza doar propulsia electrică. În acest regim maşina va folosi doar motorul electric şi numai dacă apăsaţi pedala acceleraţiei până în podea ea va include şi motorul pe benzină, considerând că atunci aveţi nevoie urgentă de mai multă putere. În rest, motorul pe benzină se va odihni pur şi simplu!
Am ieşit din localitatea subrbiei, am dat peste traseul extraurban spre Chişinău. Aici am luat încet o viteză de până spre 90 km/h. Teoretic, maşina poate prinde 120 km/h cu propulsia electrică, dar ne gândeam că vom avea un consum
energetic mai mare, aşa că am decis să mergem mai eficient, cu accelerări mai domole şi viteze de până la 90 km/h. Am ajuns în Chişinău şi am pornit să ocolim oraşul dinspre sectorul Ciocana spre Botanica. Propulsia pur electrică îţi oferă un dinamism deloc inferior la demarările urbane şi chiar cele extra-urbane. Dacă voiam un start mai dinamic, foloseam maxim 50-75% din resursele de putere ale motorului, în timp ce în condusul normal utilizam 25%, arareori 50% (maşina are un indicator specializat).
Am ajuns pe str. Grădina Botanică şi urcam până spre Grenoble. Încă mai mergem pe baza propulsiei electrice şi a energiei din baterii! Nu am folosit deloc motorul pe benzină şi nici benzina! Într-un final, am ajuns la biroul redacţiei, după 29 km parcurşi în traficul urban de dimineaţă al Chişinăului. Ne mai rămăsese autonomie de 1 km! Deci, am putut ajunge doar pe baza propulsiei pur electrice! O primă victorie!
Am pus maşina la încărcat la sediul redacţiei printr-o metodă relativ spartană am scos un prelungitor pe fereastră, am cumplat maşina şi
basta! Cât timp noi lucrăm online, maşina se încarcă!
Pe la amiază, am ieşit în oraş, din nou, doar pe baza propulsiei electrică. Aveam nişte destinaţii urbane prin centrul Chişinăului, aşa că nu am mai monitorizat foarte atent autonomia, dar am condus mai dinamic. Din nou, propulsie electrică şi doar electrică. Abia spre seară motorul a pornit, am ajuns spre birou, am mai încărcat preţ de o oră bateriile, apoi am făcut drumul înapoi spre casă. Consumul mediu pentru acea zi a fost de 1.7 litri/100 km!
O singură zi, însă, este insuficientă pentru a ajunge la concluzii mai întărite. Am condus şi următoarele zile prin mediul urban, în tot soiul de destinaţii. Regula era simplă: încărcăm noaptea bateriile complet, ne facem treburile obişnuite, atunci când stăm pe loc în birou încărcăm din nou. În curând media totală a experienţelor noastre urbane a constituit 2.7 litri/100 km.
A venit şi o zi liberă de week-end. Resetasem în dimineaţa acelei zile contorul curent al consumului şi am pornit pe baza propulsiei electrice de