mai specifică unui monovolum mare. Abordarea virajelor nu mai e atât de delicioasă şi cursivă, aici trebuie să ai o întoarcere foarte lină a volanului pe traiectorie, ajutând maşina şi cu niţică acceleraţie, pentru a înscrie traiectoria dorită, altfel, dacă schimbi în mijlocul virajului unghiul volanului de colo-colo, atunci caroseria va genera un ruliu fizic specific maşinilor lungi şi înalte. E mai bine decât în cazul altor vanuri de aceeaşi talie, dar noi ne aşteptam la minuni inginereşti de la BMW, ştiind modelele lor mai compacte. Totuşi, ingineria genială a putut decât minimiza efectele fizice de neocolit, dar nu anula. Maşina asta se conduce foarte bine, plăcut şi manevrabil pentru un asemenea van, dar un pic altfel decât te-ai aştepta de un BMW.
La nivel de spaţiu interior, însă, BMW Seria 2 Gran Tourer e un uriaş, iar materialele de interior sunt de o calitate desăvârşită, conformă cu aşteptările pe care le poţi avea de la un BMW. Ilie şi Anatol au tot schimbat poziţia de şofat şi pasager dreapta în primul segment, şi, după 2,000 km, nu se plângeau de dureri de spate sau disconfort. De altfel, funcţia de memorare a poziţiei scaunului şoferului e o chestie extrem de utilă în asemenea situaţii. Alex, care ocupa deocamdată singur bancheta spate, se plângea iniţial pe un unghi prea vertical al spătarului banchetei, pe care am putut să i-l înclinăm mai tare datorită rezervei de spaţiu din portbagaj. Apoi Alex s-a plâns pe disconfort în zona şezutului, dar asta doar în primii 500 de kilometri, pe urmă acesta s-a împăcat
perfect cu maşina expediţională, nemaiavând nicio pretenţie.
Motorul de 192 CP al maşinii împinge bine şi are şi reacţii prompte, ajutate de cutia de viteze automată cu 8 trepte. La o depăşire mai rapidă, cutia retrogradează uneori 3-4 trepte pentru a pune motorul la treabă. Acolo sus, la turaţii mari, însă, motorul pare să aibă doar un pic mai multă putere decât la turaţii joase, şi altfel de multe ori ai senzaţia că ar mai fi nevoie de încă un pic de putere pentru o depăşire cu adevărat rapidă şi sigură. Cifrele de pe hârtie arată bine la acest capitol, dar în senzaţiile de condus asta e impresia, accentuată probabil, de faptul că suntem 3 adulţi la bord cu destul de multe bagaje.