Atunci când redacţia noastră publica primul test drive cu noul Opel Mokka, menţionam că una din eventualele surse de bătăi de cap ale modelului este fâşia de cauciuc
flexibil, montată în partea inferioară a barei de protecţie faţă. Scopul acelei fâşii este de a îmbunătăţi coeficientul aerodinamc al maşinii, însă tot ea reduce garda la sol şi unghiul de atac
al maşinii în faţă, motiv pentru care la abordarea anumitor denivelări mai serioase s-ar putea ca aceasta să se facă auzită. Spuneam atunci că această fâşie este flexibilă, deci ar trebui să nu se lasă afectată de eventualele contacte cu solul.
Totuşi, mai mulţi clienţi ai noului SUV, mai ales cei din Rusia şi CSI, s-au arătat nemulţumiţi de fâşia în cauză, declarând că aceasta îi face să se simtă foarte neplăcut în manevrarea maşinii pe denivelări, reducându-i prea mult din capacităţile de atac, iar beneficiul pe care îl aduce piesa pentru întreaga maşină nu este signifiant.
În rezultat, producătorul a fost nevoit să ia o măsură specială pentru piaţa Rusiei, modificând substanţial fâşia de cauciuc, astfel încât aceasta să nu mai constituie un impediment pentru posesorii lui Mokka. Astfel, toate maşinile care vor fi comercializate pe piaţa Rusiei vor veni cu făşie modificată, iar în rezultat garda la sol
a crescut cu 30 mm, la 190 mm. Producătorul german menţionează deocamdată că doar vehiculele livrate pe piaţa Rusiei vor suporta această modificare şi nu menţionează dacă schimbările se vor aplica şi pe celelalte pieţe din CSI.
ideea este superba ar fi foarte bine sa se aplice acest lucru si pentru masinile care vin la noi in tara si cum apare chiar imi fac comanda de o asa masina. sper sa nu dau gres
2
2
Alina
Chişinău
la 28 Martie 2013 - 11:16
SI pentru drumurile noastre este buna ideia! dar si mai bine ar fi sa folosim primavara helicopterele)
0
1
Victor CIOBANU
Chişinău
la 30 Martie 2013 - 23:11
ideea cu elicopterele este foarte buna daca iti ei unu sa ma angajezi ca pilot.