BMW X5 EfficientDynamics Challenge: asta e maşina expediţională! Dăm start mizelor! Vezi traseul de azi!
30 Iunie 2014, 12:28
Astăzi dimineaţă, redacţia PiataAuto.md a ajuns în Munchen, la sediul BMW, şi a preluat exemplarul expediţional BMW X5 xDrive25d, cu care dăm startul astăzi marii provocări
de eficienţă în cele mai diverse peisaje. Maşina „erou” e una de culoare bej-argintiu, cu un nivel mediu de echipare. Comparativ cu X5-ul xDrive25d testat de noi în Moldova,
maşina preluată astăzi nu are planşa de bord tapiţată cu piele, are mai puţine reglaje la scaune şi nu beneficiază de sistem de definitivare automată a închiderii portierelor.
Totuşi, X5-ul „nostru” are interior
tapiţat cu piele şi beneficiază de
sistem multimedia cu sistem de
navigare. Exemplarul expediţional
are încorporate, de asemenea,
întreg setul de sisteme de
asistenţă a şoferului, precum avertizarea la schimbarea benzii, la apropierea periculoasă de alte vehicule şi chiar cruise control cu frânare
automată. De asemenea, ne-am bucurat să descoperim şi display-ul head-up – acea funcţie care proiectează informaţiile esenţiale pe parbriz, în câmpul vizual al şoferului.

Deci, ăsta va fi vehiculul care va fi pus la încercările expediţiei. Ştiţi deja că sub capotă se află un motor turbodiesel de 4 cilindri şi 2.0 litri. Ştiţi, probabil, că atunci când am testat în Moldova un BMW X5 xDrive25d am obţinut un consum mediu de 5.0 litri/100 km pe traseul Leuşeni. Acum, însă, suntem în Germania marilor
ambuteiaje de autobahn şi ne mai şi îndreptăm într-o zonă provocatoare!... Ah, da, haideţi să vă spunem mai multe despre traseul de astăzi!

Traseul de astăzi: din Munchen până la Pasul Stelvio – aproximativ 365 km

Suntem în nordul Munchen-ului şi trebuie să-l traversăm cumva spre sud, dar ambuteiajele de aici ne vor ucide eficienţa iniţială. Bănuim că ne va lua cel puţin oră şi jumătate să ocolim şi traversăm Munchenul,
apoi ne îndreptăm spre sud. Vom avea în jur de 100 km de traseu de autostrăzi, după care va urma un drum extra-urban de la poalele munţilor. Mai apoi, gluma se va îngroşa de tot, întrucât va trebui să traversăm cel puţin 100 km de Alpi, urmând să ajungem într-un final la renumitul pas Stelvio din nordul extrem al Italiei! Peisajele de acolo vor fi de-a dreptul ameţitoare, dar tot ele vor constitui şi o provocare aproape imposibilă pentru eficienţa unui motor diesel de doar 2.0 litri, care va propulsa un ditamai SUV! Pariem că vom avea, la sfârşitul zilei, un consum de vreo 10 litri cel puţin!
Sau poate BMW X5 xDrive25d va fi mai eficient, chiar şi în asemenea condiţii? Voi ce credeţi?

Start pentru mizele vizitatorilor!

De astăzi, chiar din acest moment, puteţi salva deja mizele Dvs. în partea de sus a acestei pagini sau a primei pagini de site, în căsuţa în care scrie „AICI” din antetul paginii. Logaţi-vă şi atunci când veţi face click pe cuvântul
„AICI”, acesta va dispărea şi veţi
putea introduce miza Dvs. de
estimare a consumului mediu pe
care credeţi că-l vom obţine azi –
spre exemplu „9.5”. Apoi apăsaţi
butonul alăturat „SALVEAZĂ
MEDIA TA”, vizibil după
logare, şi gata! Deveniţi
automat participant la
concursul mizelor,
iar fiecare zi va
aduce un câştigător, care va primi la sfârşitul expediţiei accesorii originale BMW drept cadou.
PiataAuto.mdRedacţia PiataAuto.md, LIVE din Germania
5
3,106
GALERIE FOTO (12 IMAGINI)
COMENTARII (8)
Valeriu
Chişinău
la 30 Iunie 2014 - 13:38
Eu as propune sa calculati socotind cati litri ati turnat in rezervor si cat ati mers cu ei, asa ar fi date exacte nu doar ceea ce arata calculatorul masinii.
0
3
Volkswagen
Bălţi, Moldova
la 30 Iunie 2014 - 13:55
Foarte frumoasă culoarea mașinii.
0
0
jaguar
Chişinău
la 30 Iunie 2014 - 14:01
si mie imi place culoarea, arata aristocratic.
0
0
Robert
Bucureşti, România
la 30 Iunie 2014 - 19:42
Ce coincidenta, chiar ieri citeam un reportaj despre Lexus RX450H si BMW ics şes dizăl . La un traseu de 430 mile (600km), Lexus RX450H a avut un consum mult mai mic decat termosul ''Bi Em Dabăl-Yu ics şes''. Stiu, e greu de digerat pentru unii fani dar asta e realitatea. In legatura cu consumul, in general, la un hybrid daca mergi rezonabil, fara excese, poti scoate chiar mai bine decat cifrele oficiale ( in principal cand mergi in coloana, acolo unde bateriile se rencarca la fiecare franare/decelerare) . La dizălul ics şes treaba e invers. Stiu, si asta e greu de digerat.
3
2
Amator
Chişinău
la 1 Iulie 2014 - 17:19
Robert hybrid e econom la distante scurte dar nu la distante mari.
1
1
Robert
Bucureşti, România
la 1 Iulie 2014 - 17:26
Fii mai operativ in exprimare, ce ai spus tu nu are nici o relevanta.

''distante scurte distante lungi'' , what ? Eu de la Bucuresti pana la Brasov , s-a intamplat de cateva ori sa merg 100 de km in coloana , ceea ce nu mi se pare deloc ''scurt'' sa mergi 100km numai cu 30 la ora. Deci aici apare avantajul la hybrid care consuma putin ( sau chiar deloc ) pe distanta lunga.
3
0
Robert
Bucureşti, România
la 1 Iulie 2014 - 17:29
PS : A doua varianta, mi s-a intamplat pe autostrada unde am mers 50-60 km tot in coloana. Se intamplase un accident la Lehliu Gara , cand ma indreptam in drum spre mare. Deci atunci nu mi-ar fi stricat un hybrid.
3
0
Amator
Chişinău
la 1 Iulie 2014 - 19:55
Robert referitor la distante lungi scurte oras trasea iti spun din propira experienta ca pe traseu consumul era cam aproximativ ca la un benzinar, in oras consumul ma aranja dar pe distante lungi nu ( 200-500km)
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!