Producătorul chinez BYD vrea să construiască o fabrică în Europa, iar Ungaria pare să fi fost ţara aleasă, România fiind din nou ocolită

7 Noiembrie 2023, 07:48
Redacţia PiataAuto.md
Producătorul chinez BYD şi-a lansat oficial modelele electrice electric în primele ţări europene în 2021, iar acum e deja prezent în foarte multe dintre ele, maşinile sale reuşind chiar să ia şi 5 stele la Euro NCAP. Odată cu creşterea acestor vânzări, BYD vrea să aibă şi mai multe avantaje prin fabricarea locală a maşinilor sale, evitând astfel taxări adiţionale şi congestii logistice, şi concurând mai eficient. Producătorul chinez şi-a anunţat, astfel, intenţia de a construi o fabrică în Europa. Cotidianul german Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung anunţă, însă, citând surse din interiorul BYD, că decizia a fost deja luată în favoarea Ungariei.
Cotidianul aduce drept argument şi o întâlnire care ar fi avut loc luna trecută între premierul Ungariei, Victor Orban, şi preşedintele BYD, Wang Chuanfu, la sediul BYD. Dacă aceste informaţii se vor confirma până la urmă, asta înseamnă un nou producător auto care alege Ungaria, ocolind România, aşa cum s-a întâmplat de mai multe ori în ultimii ani.
Cei de la BYD comunică oficial deocamdată că decizia finală pentru ţara aleasă încă n-ar fi fost luată. Primul anunţ al lor despre căutarea unei ţări potrivite a avut loc în decembrie 2022, deci probabil după asta au fost curtaţi de mai multe ţări. Pe atunci estimam că Polonia, Ungaria sau România ar fi principalele cantitate, în special Polonia şi Ungaria datorită accesului la mare, ce ar face mai uşoară logistica componentelor. Se pare, încă, că Ungaria a reuşit să-i convingă pe cei de la BYD şi în favoarea unei ţări fără ieşire la mare.
BYD e şi în mijlocul unei anchete europene mari acum, în care sunt vizaţi cam toţi producătorii de maşini electrice din China, care îşi vând modelele în UE, din perspectiva modului masiv de subvenţionare prin care şi-au creat şi produc aceste modele şi a unei concurenţe neloiale în rezultat.
Cert e că vânzările BYD în UE sunt în ascensiune puternică, iar cu o fabrică locală BYD ar putea concura de la egal la egal cu Tesla, spre exemplu, care are o Gigafactory în Berlin, iar Model Y a devenit cel mai bine vândut model din Europa.
Foto: Tesla Gigafactory în Germania

România a mai avut asemenea situaţii în care a fost ocolită de producători, cea mai notorie fiind în 2018, când BMW a ales să construiască o fabrică în Debrecen, Ungaria, la doar câţiva kilometri de hotarul cu România, deşi România părea a fi pe lista principalelor opţiuni. Anul trecut, un alt producător chinez, NIO, a decis în favoarea Ungariei pentru construcţia unei fabrici de producţie a staţiilor de schimbare a bateriilor pentru reţeaua sa europeană.
0
10,538
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!