Succesorul electric al lui Passat, VW ID7, şi-a început cariera în China cu un eşec la numărul de comenzi adunate în primele 3 zile

20 Decembrie 2023, 14:37
Redacţia PiataAuto.md
VW a lansat cu mare fast noul model electric ID.7 pe piaţa din China, acum trei zile vânzările luând startul oficial, într-un context de speranţe uriaşe ale companiei germane pentru recucerirea pieţei chineze cu acest nou sedan. Miza VW e imensă, şi dacă în Europa modelul începe de la circa 60.000 euro, atunci în China preţul e redus la jumătate, maşina având şi un electromotor ceva mai simplu. Aşadar, la circa 30.000 euro preţ de start, germanii îşi pun speranţe mari să concureze cu mărcile locale de maşini electrice, care au devenit mult mai preferate de cumpărătorii din China. Însă, după 3 zile complete de recepţionare de comenzi, VW ID.7 a înregistrat doar 300 de comenzi, într-o piaţă de 1,4 miliarde de oameni, în care se vând milioane de maşini electrice anual.
VW are o mare problemă de imagine în China, pentru că a scăpat de multă vreme ultimul vagon al trenului mobilităţii electrice şi, deşi în materie de maşini cu combustie se mai bucură de o recepţie bună pe piaţă, maşinile sale electrice înregistrează o imagine lamentabilă din cauza problemelor primelor modele, cu vânzări la fel de modeste faţă de poziţia pe care o avea cândva marca VW pe piaţa din China.
Şi, dacă alte modele înregistrează mii sau zeci de mii de comenzi în primele zile de la lansare, atunci VW ID.7 nu se poate lăuda decât cu 300 de cumpărători din China, care au vrut să cumpere modelul electric german în primele 3 zile. Iar aici nu comparăm neapărat vânzările cu modelele care au stabilit recorduri, precum Tesla Cybertruck şi cele 2 milioane de precomenzi plasate pentru acel model.
Marea problemă a VW e că acest model reprezintă o ultimă şansă de a încerca să-şi recupereze cel puţin parţial vânzările în China, ţară care-i aducea 40% din vânzările globale. Un eşec de a cuceri publicul de aici cu noul ID.7 ar însemna că perspectiva vânzărilor VW în China devine şi mai sumbră pe măsură ce modelele cu combustie învechesc moral, iar piaţa chineză migrează tot mai mult spre maşini electrice.
VW ID.7 concurează cu modele deja notorii pe piaţa chineză, cum ar fi Tesla Model 3, BYD Seal şi Zeekr 007 şi spre deosebire de acestea, vine cu multe dotări livrate de alţii standard în rol de dotări opţionale. Aici se include şi încălzirea scaunelor, o opţiune pe care mulţi producători mari din China o includ de ceva timp în lista celor standard. Astfel, primele reacţii sesizate de presa din China sunt iritarea cumpărătorilor că trebuie să plătească mai mult decât la alte mărci pentru a avea un set minim de dotări decente, chiar dacă preţul de start e mai mare decât al multor concurenţi.
În materie de autonomie, VW ID.7 e relativ bine plasat în China, oferind 642 km autonomie în versiunea cu un motor şi 570 km în versiunea cu două motoare.
1
7,938
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!