Bateria lui Rimac Nevera e atât de performantă şi fiabilă, încât producătorul croat creşte garanţia la 8 ani fără limită de kilometri pentru toate maşinile

18 Ianuarie 2024, 19:31
Redacţia PiataAuto.md
Rimac Nevera este îndoială modelul electric cu cea mai avansată şi complexă inginerie, am spus-o de multe ori, în special până la lansarea lui Tesla Cybertruck. Şi e extraordinar că toate ingredientele inginereşti au fost create pe intern de această companie mică din Croaţia, devenind în proces o companie mare deja, care deţine azi şi Bugatti. Rimac Nevera este deja în vânzare de circa 1 an, cu toate maşinile vândute până la sfârşitul producţiei, iar livrările au loc conform programului, doar că în lipsa unui alt model şi a unei nevoi de a le vinde pe cele curente, e foarte uşor să uităm de această inginerie fascinantă a lui Nevera şi acest model să devină, încet, eclipsat. Astăzi, însă, Rimac ne aminteşte tuturor de ingineria maşinii sale, anunţând că bateria lui Nevera e atât de performantă şi de fiabilă, încât a decis să ofere 8 ani garanţie, fără limită de kilometri, mărind substanţial miza pentru ea!
De noua garanţie vor beneficia atât cei care abia urmează să-şi primească exemplarele de Nevera, cât şi clienţii care le-au şi primit deja pe parcursul ultimului an, de la startul producţiei. Practic, e unul din puţine cazuri când un producător măreşte garanţia din proprie iniţiativă şi retroactiv, la exemplarele deja vândute, după ce constată că maşina e mai bună şi mai fiabilă decât se estima iniţial.
Ca să înţelegem şi mai mult amploarea acestui pas, garanţia oferită până acum era de doar 1 an fără limită de kilometri. Întrucât clienţii plăteau 2 milioane de euro pe un Rimac Nevera, probabil puţini încercau să se întrebe de ce primesc o garanţe de doar 1 an la baterie şi prezumau că dacă va fi nevoie de a o schimba ulterior, vor putea plăti una. Acum, însă, garanţia a crescut de la 1 an la 8 ani.
Bateria lui Nevera e concepută complet de Rimac, la nivelul construcţiei fiecărei celule şi a întregii carcase, care are formă de H, pentru a lăsa două locuri prin părţi pentru scaune, poziţionate mai aproape de pământ, pentru o senzaţie corectă de condus. Bateria e una din puţinele din lume ce pot oferi un flux de energie constant de 1,4 MW putere, într-o configuraţie impresionant de compactă, şi tocmai aşa cei 1,4 MW putere ce ies din baterie, ajung să poată alimenta cele 4 electromotoare ale lui Nevera, care totalizează 1,4 MW putere, sau 1.914 CP. Aşa cum spunem de multe ori, la maşinile electrice cheia performanţei mari e mai ales în baterie, mai mult chiar decât în motoare. Dar şi motoarele compacte şi puternice contează extrem de mult de la un segment în sus.
Foto: Bateria lui Rimac Nevera

Bateria lui Rimac Nevera are o componenţă pe bază de litiu, mangan şi nichel, cu plăci răcite cu amestec de glicol şi apă, care trec printre celule, ca un sandwich, spre deosebire de multe alte baterii, care au elementele de răcire doar sus şi jos. Cu o asemenea construcţie, răcirea e mult mai eficientă şi permite puteri de descărcare mult mai mari, la fel ca şi puteri de încărcare, fără degradare.
De fapt, bateria lui Rimac Nevera deţine probabil recordul mondial şi la puterea de încărcare pe care o poate accepta dintre autoturisme — 500 kW. E o putere într-atât de mare, încât prize de 500 kW există deocamdată în doar câteva ţări din lume. În rest, maşina trage maximul ce-i poate permite priza.
Rimac spune că noua sa garanţie nu limitează absolut deloc kilometrii, pentru că e convins în fiabilitatea bateriei şi nu vrea să anunţe perioade lungi calendaristice pentru garanţie, dar asociate cu limitări de kilometri. Dacă degradarea timp de 8 ani va atinge 25%, bateria va fi înlocuită gratuit, însă cei de la Rimac sunt convinşi de fiabilitatea acesteia, mai ales urmărind maşinile deja livrate. E interesant, însă, dacă se va găsi un proprietar de Rimac la fel de pasionat ca şi Hansjorg, proprietarul de Tesla din Germania, care a parcurs 1,9 milioane km cu maşina sa timp de 9 ani, profitând de perioada când Tesla anunţase garanţie fără limită de kilometri la baterie şi motoare.
2
42,972
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!