VW a lansat noul Golf 8 facelift la aniversarea de 50 ani a modelului, păstrând motoare diesel TDI şi aducând şi o nouă versiune plug-in hibrid

24 Ianuarie 2024, 10:07
Redacţia PiataAuto.md
VW Golf a ajuns la 50 de ani de carieră, într-un moment în care modelele cu combustie de la VW, şi în general pe piaţă, au o criză puternică de identitate, într-atât de puternică, încât VW a tot spus adio modelelor sale clasice în ultimii ani, inclusiv Passat sedan. Însă, deoarece nici vânzările de electrice nu merg tocmai brici la VW, germanii au decis să păstreze deocamdată în viaţă reţeta lor simplă şi genială pe nume Golf, aşa că au operat un facelift de mijloc de carieră pentru Golf 8, care a adus câteva schimbări importante, modelul mizând să le ofere în continuare soluţia de mobilitate pentru cei ce nu se pot despărţi de motoarele TDI şi de practicismul unui hatchback.
La nivel de design exterior puţine lucruri s-au schimbat, cu excepţia formei barei de protecţie faţă şi a două incizii ce amintesc de fildeşurile unui elefant, dar, de fapt, şi grila e modificată, iar emblema faţă e iluminată acum.
La interior, marea schimbare vine din renunţarea la butoanele tactile de pe volan şi înlocuirea lor cu butoane fizice adevărate, menite să reducă din confuzia şi incomoditatea în operare a celor tactile anterioare, atât de criticate.
De asemenea, noul Golf are şi un sistem multimedia nou, mai intuitiv şi mai bine desenat, cu o diagonală a ecranului ce ajunge la 32,8 cm. Comenzile elementare ale maşinii pot fi operate prin voce acum, iar sistemul promite şi integrarea cu ChatGPT pentru funcţii mai avansate, fiind astfel primul model VW care vine să îndeplinească promisiunea anunţată cu câteva săptămâni în urmă.
La gama de motoare, Golf are în continuare motorizări diesel TDI, refuzând să le abandoneze, deşi acum doi ani se zvonea că Golf va renunţa la ele. Există şi motorizări pe benzină TSI, inclusiv din cele cu sistem mild hybrid de 48 volţi.
Cea mai impresionantă versiune e una plug-in hibridă, cu un concept similar de pe noul Passat Variant. Ea oferă 100 km autonomie pur electrică şi are şi funcţie de încărcare fast-charge de 50 kW, astfel încât în majoritatea scenariilor urbane va putea fi folosită ca o maşină electrică.
Odată cu premiera noului Golf a fost lansat şi Golf GTI, model care a devenit mai puternic, ajungând la 265 CP. Modelul a păstrat şi diferenţialul cu alunecare limitată, controlat electronic.
Din păcate, însă, noul Golf GTI nu mai poate avea o cutie manuală, iar cu asta pare să apună o epocă a acestor modele performante accesibile, simple şi plăcute în condus.
Modelul arată în continuare foarte bine, însă, şi foloseşte picanteriile clasice în condimentarea designului său, iar asta va menţine entuziasmul fanilor pentru acest model, într-o lume în care opţiunile pentru modele similare în lumea auto s-au redus considerabil.
Noul Golf a debutat şi în caroserie break, pentru cei mai practici şi conservatori cumpărători. Aşadar, noul Golf nu doar că a rămas în gama VW, ci germanii par să fi decis că până-şi limpezesc ei planurile cu electricele să facă uz la maxim de aşii care-i mai au în mânecă, cu aceste modele cu propulsie tradiţională, care au generat întotdeauna vânzări masive.
Până la urmă, Golf înseamnă totul o istorie de 50 de ani şi 37 milioane de maşini vândute în acest răstimp. Deci ar fi fost păcat ca modelul să fie doar pensionat înainte de vreme, atât timp cât mai există mulţi oameni care-i adoră calităţile practice.
1
14,811
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!