GALERIE FOTO (22 IMAGINI)
Astăzi, la Salonul Auto de la Detroit, Cadillac dezvăluie noul ATS, modelul cu care producătorul american ţinteşte spre concurenţi de rasă, precum BMW Seria 3, Mercedes-Benz C-Class şi Audi A4.
Ca şi doi dintre concurenţii săi germani, noul Cadillac ATS este un sedan cu tracţiune pe spate. Puntea spate vine cu o suspensie independentă multi-link, promiţând o manevrabilitate la un nivel demn. Opţional, sedanul american va putea fi echipat cu sistemul de reglare în timp real a rigidităţii amortizoarelor Magnetic Ride Control.
Ampatamentul noului model măsoară 2,755 mm, în tim ce greutatea de 1,542 kg este distribuită între axe într-un raport aproape perfect de 50 la 50. Acest rezultat a fost posibil datorită capotei din aluminiu, elementelor de fixare a motorului, realizate din magniu, precum şi a panourilor interioare a uşilor, realizate din fibră vegetală...
Designul noului Cadillac ATS nu aduce prea mari inovaţii în gama producătorului american, cu excepţia farurilor alungite spre montanţii frontali, care redau un aer mai dinamic. În spate, blocurile optice au aceeaşi siluetă verticală una comună pentru toate modelele Cadillac.
În interior, surpriza vine de la cadranele de bord, care au adoptat un format digital, cu ajutorul unui display de 5.7 inch. De asemenea, interiorul noului ATS poate fi echipat cu mai multe tipuri de inserţii, inclusiv aluminiu sau chiar fibră de carbon! Însă, ca viziune generală, interiorul noului ATS lasă impresia unui habitaclu de Chevrolet Cruze, trecut printr-un tratament de înnobilare.
Pentru a-i asigura noului model calităţi de manevrabilitate demne de concurenţii spre care ţinteşte, General Motors a petrecut testele pre-producţie ale modelului tocmai în Germania, pe renumitul circuit nordic al Nurburgring-ului. Iar pentru a ne convinge de seriozitatea intenţiilor sale, noul Cadillac ATS a fost echipat cu mai multe componente-cheie, furnizate de mai-marii specialişti în nişele lor. Astfel, asistarea electrică a coloanei de direcţie provine de la ZF, iar frânele vin de la Brembo. De asemenea, noul Cadillac ATS va fi disponibil şi în versiuni cu tracţiune integrală.
Cumpărătorii lui Cadillac ATS vor putea alege între 3 propulsoare, toate realizate integral din aluminiu şi dotate cu injecţie directă. Cea mai accesibilă motorizare va avea sub capotă propulsorul aspirat natural, de 2.5 litri, care dezvoltă 200 CP şi 255 Nm. Următorul în ierarhia puterii şi preţului vine propulsorul turboaspirat de 2.0 litri, care dezvoltă 270 CP şi 353 Nm. În fine, motorizarea de top e reprezentată de un V6 aspirat natural, de 3.6 litri, care poate livra 318 CP şi 362 Nm. Toate motoarele pot fi cuplate atât la transmisii manuale, cât şi la cele automate, în ambele cazuri cu 6 rapoarte.
Detaliile vizavi de calităţile dinamice de accelerare, viteză maximă sau cifrele de consum şi emisii vor fi făcute publice către lansarea de piaţă a modelului, care va avea loc la începutul verii.