Mercedes-Benz celebrează 50 de ani de istorie AMG!
12 Ianuarie 2017, 17:48
În urmă cu jumătate de secol apărea brandul, care şi până astăzi îndeplineşte visele entuziaştilor dornici de performanţă. Legendarul atelier AMG a fost fondat în 1967 de către doi
foști ingineri Mercedes-Benz, Aufrecht Hans Werner și Melher Erhard, de la care a şi apărut abrevierea AMG – Aufrecht, Melher şi Grossaspach – oraşul de baștină al lui Aufrecht.
Cu adevărat cunoscuţi cei de la AMG au devenit atunci când imensul sedan 300 SEL 6.8 AMG (428 CP, 608 Nm şi 265 km/h), a obţinut victoria în clasa sa
şi a venit pe locul secund în clasamentul general în cursa de 24 de ore de la Spa-Francorchamps!
În 1976 sediul AMG s-a mutat în Affalterbach, unde continuă să rămână și în prezent. Colaborarea celor de la AMG cu Mercedes-Benz a început în 1990, iar deja în 1993 a apărut primul produs realizat în comun –
Mercedes-Benz C 36 AMG. După mai bine de un deceniu de colaborare directă cu Mercedes-Benz, în 1999 pachetul majoritar de acţiuni AMG este
procurat de către compania germană, iar în anul 2005, aceasta a intrat în posesia Mercedes-Benz, atelierul fiind redenumit ulterior în Mercedes-AMG.
În 2009 apare super-car-ul Mercedes-Benz SLS AMG, care a fost primul vehicul, elaborat în totalitate de către divizia Mercedes-AMG. În 2011 brandul de performanţă a intrat în competiţii cu maşina de curse SLS AMG GT3, cu care au avut mai multe succese, inclusiv în cursele de anduranţă. Această tradiţie o continuă astăzi noul Mercedes-AMG GT3.
De mai multe decenii AMG nu-și schimbă filozofia cu care se mândrește cel mai mult: un meșter – un singur motor. Astfel, fiecare propulsor fie în 4 cilindri (modelele AMG 45), V8 (modelele AMG 63 și GT) sau V12 (AMG 65), este asamblat „cap-coadă” de un singur meșter. Acel meșter este responsabil pentru fiecare motor produs, începând asamblarea
blocului gol, cu instalarea arborelui cotit, pistoanelor și terminând cu instalarea chiulaselor și cablajelor. La finalul asamblării propulsorul primește o plăcuță cu numele meșterului. Excepţie fac doar propulsoarele regăsite pe modelele cu indicele „43”, cele din urmă fiind şi unele din cele mai populare. Acest lucru îl demonstrează şi cifrele de vânzări
pentru brandul AMG, care au ajuns la aproape 100,000 de exemplare (99,235 de exemplare). Fanii înrăiţi zic, că motoarele regăsite pe modelele cu indicele „43” (V6 Biturbo de 3.0 litri), care nu sunt asamblate de un singur meşter, diluează filozofia brandului. Totuşi, pentru a obţine vânzări mai bune, producătorul a trebuit să jertfească cu acest aspect.
Apogeul celebrării celor 50 de ani
de AMG în anul 2017, cu siguranţă
va fi lansarea hyper-car-ului Mercedes-AMG Project One, care va
îngloba tehnologiile de la bolidul de Formula 1, inclusiv propulsia hibridă cu benzinarul turboaspirat de 1.6 litri, sistemul KERS şi axul faţă propulsat în
exclusivitate de un motor electric, pentru un total de 1,000 CP.




PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
1
2,972
GALERIE FOTO (12 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!