Ford Focus e scos din producţie, iar odată cu asta 3.500 de angajaţi din Germania sunt concediaţi

8 Februarie 2024, 14:01
Redacţia PiataAuto.md
Industria auto din Germania mai are parte de o lovitură, după ce acum câteva săptămâni Bosch a anunţat că va concedia 1.200 angajaţi, iar ZF — încă 12.000. Acum şi 3.500 de angajaţi de la fabrica din Saarlouis din Germania, acolo unde se asambla Ford Focus, sunt concediaţi în contextul în care actuala generaţie a lui Ford Focus e scoasă din producţie şi va fi înlocuită de un model electric care va fi fabricat în Spania.
Astfel, fabrica din Saarlouis rămâne fără un model relevant pe care să-l producă, pentru că un succesor direct pentru Focus, cu motoare cu ardere internă, nu va mai exista pur şi simplu. Ford a luat această decizie încă acum un an, motivând că-şi transferă gama de modele la propulsie electrică şi reconfigurează astfel numărul de modele şi segmentele în care va fi prezent. Tot atunci Ford a şi atenţionat pentru prima dată că în total va concedia în Europa până la 3.800 angajaţi. Şi se pare că fabrica din Saarlouis a luat cea mai grea lovitură asupra sa.
Partea cea mai tristă e că într-un asemenea context devine incert însăşi viitorul fabricii din Saarlouis, care numără acum circa 4.500 angajaţi. Cu 3.500 dintre ei concediaţi, fabrica va mai avea doar 1.000 muncitori.
Toate aceste concedieri au fost decise de Ford în ciuda opoziţiei din partea sindicatului IG Metall, care încorporează o bună parte din angajaţii de la fabricile auto din Germania. Tot ce au putut obţine sindicaliştii e ca Ford să nu recurgă la concedieri masive pentru cei 1.000 muncitori rămaşi după anul 2025, ci să-i păstreze o perioadă de câţiva ani, dar Ford şi-a asigurat şi opţiunea de a le propune fiecăruia în parte pachete de concediere benevolă.
Foto: O imagine din vremurile încă bune pentru fabrică, în 2016 uzina din Saarlouis marca 14 milioane de automobile produse

Şi asta deoarece cei 1.000 de angajaţi care mai rămân la fabrica din Saarlouis nu vor mai prea avea ce face, de fapt. Fabrica asambla doar modelul Focus, având unităţi de producţie şi a caroseriilor, şi linii de asamblare. Acum, după ieşirea din producţie a lui Focus, aici ar putea maxim să se mai fabrice unele piese de caroserie, eventual ca piese de schimb, sau pentru alte modele, dar Ford n-a confirmat nimic la acest capitol, întrucât producţia de caroserii într-o parte şi asamblarea în altă parte nu e niciodată foarte rentabilă şi sporeşte costul logisticii. Deci, e foarte probabil ca după aceste concedieri Ford să mai menţină în viaţă câţiva ani fabrica, plătindu-le salarii celor 1.000 angajaţi, după care să o închidă pur şi simplu.
Foto: Toate generaţiile de Ford Focus, unul din cele mai populare modele din istoria mărcii, s-au produs la Saarlouis

Ford a încercat să vândă fabrica din Saarlouis în 2023, iar principalul potenţial cumpărător era producătorul chinez BYD, interesat de piaţa Europei şi de Germania. Doar că fabrica din Saarlouis e una relativ veche, construită înainte de 1970 pentru a produce caroserii de Renault, şi din 1970 a devenit proprietate Ford, asamblând modelul Ecort pe atunci.
Şi cum BYD produce doar maşini electrice, ar fi avut nevoie de investiţii uriaşe în reconfigurarea totală a fabricii. În cele din urmă, producătorul chinez a ales să construiască prima fabrică BYD din Europa în Ungaria, unde cumpără teren şi construieşte totul de la zero, adaptat proceselor sale de construcţie cu randament mare a maşinilor electrice şi componentelor pentru ele.
Aşadar, cel mai probabil, fabrica va ajunge pur şi simplu închisă în cele în cele din urmă. Cert e că până şi cei 3.500 de oameni care-şi pierd locurile de muncă acum sunt un nou simptom al situaţiei industriei auto din Germania şi din lume în general, în procesul său de remodelare pentru o nouă epocă.
3
26,027
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!