Toyota a marcat vânzări record în 2023, plasându-se pe poziţia 1 în lume, deşi neagă în continuare maşinile electrice şi a vândut sub 1% din ele

1 Februarie 2024, 11:33
Redacţia PiataAuto.md
Toyota e notoriu de sceptică faţă de maşinile electrice, deşi periodic compania niponă pare să aibă tulburări bipolare şi mai anunţă mari revoluţii în domeniul lor. Totuşi, în ultimul timp remarcile sceptice au dominat, preşedintele onorific al Toyota anunţând chiar că maşinile electrice nu vor depăşi niciodată cota de 30% de vânzări din totalul global. Toate aceste remarci îi fac pe cei mai mulţi oameni să asocieze aceste comportament de negare cu istoria Nokia sau Kodak, companii care erau lideri în industrie, dar care s-au blocat la un moment dar pe o idee fixă a lor, negând inovaţiile şi schimbările din industrie, după care au devenit brusc irelevante şi au dispărut din peisaj. Ei bine, Toyota pare să fie deocamdată la etapa în care mai e lider absolut la vânzări în lume.
În anul 2023, compania niponă a vândut 11,23 milioane de automobile, lăsând grupul VW departe în umbră pe locul 2, cu doar 9,24 milioane, deci la o distanţă de tocmai 2 milioane de automobile. Toyota şi-a atins rezultatul cu mai puţine mărci decât grupul VW, apropo. Marca Toyota are cea mai mare parte din vânzări, bineînţeles, ei revenindu-i 9,47 milioane din cele 11,23. Aproape 825 mii automobile îi revin lui Lexus, iar împreună cele două mărci numără 10,3 milioane. Restul de 824 mii le revine mărcilor Daihatsu şi Hino, luate împreună.
Foto: Akio Toyoda, preşedintele onorific Toyota, cel car evociferează de obicei mesajele sceptice faţă de maşini electrice

Compania niponă a vândut 3,42 milioane de automobile hibride în 2023 şi alte 125 mii plug-in hibride. Maşinile pur electrice vândute de Toyota au cuantificat 104.018 automobile, ceea ce reprezintă o creştere cu 325% faţă de 2023. Însă nici o asemenea creştere, cu un model care are o imagine proastă din cauza rechemărilor în service, ineficienţei în consum şi a autonomiei mici în lumea reală, precum bZ4X, nu pare să le sugereze celor de la Toyota optimism pentru maşinile electrice. Şi, deşi vânzările de maşini electrice au crescut enorm la Toyota, de fapt ele reprezintă sub 1% din vânzările totale ale companiei. Aceeaşi cotă de sub 1%, sau 0,7% mai exact, îi revine Toyotei din totalul de maşini electrice vândute în lume în anul 2023.
Aşadar, compania care e notoriu de sceptică dintre toate companiile auto mari, a vândut extraordinar de bine în 2023. Şi vânzările de maşini hibride au adus o mare parte din această creştere, ele sporind cu 31% în 2023, faţă de 2022, deci cu peste 0,6 milioane de unităţi anual.
Un alt paradox al cifrelor Toyota este că cele 104 mii de maşini electrice, şi o creştere de 325% pentru ele nu pare să-i convingă pe şefii Toyota despre perspectiva acestora, însă o cifră de doar 3.921 exemplare de maşini cu propulsie pe hidrogen le menţine acestora optimismul şi încrederea declarată pentru viitorul acestei tehnologii, chiar dacă această cifră practic a stagnat în 2023 la Toyota, înregistrând o scădere cu 0,1% faţă de 2022.
Şi mai uluitor e că Toyota a vândut 104 mii maşini electrice cu doar un singur model, efectiv, în timp ce grupul VW a vândut în 2023 doar 394 mii de maşini electrice, având o listă enormă de modele electrice de la toată mărcile posibile din portofoliul său. Asta ne face să concluzionăm că Toyota stă pe un potenţial uriaş neexplorat al maşinilor electrice. Or, dacă Toyota ar lua lucrurile în serios rapid şi ar produce maşini electrice cu adevărat bune, ea ar putea foarte repede să depăşească grupul VW la acest capitol şi alţi producători mari, ţintind poziţii printre primii 5 lideri mondial. Însă această fereastră de oportunităţi nu va mai exista foarte mult pentru Toyota cu siguranţă.
0
9,449
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!