Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Redacţia PiataAuto.md: am ajuns în Viena la bordul lui Fiat Doblo Panorama. Ce comportament are maşina până acum?

2 Martie 2014 - 09:57
Ilie Toma
Redacţia PiataAuto.md:  am ajuns în Viena la bordul lui Fiat Doblo Panorama. Ce comportament are maşina până acum?
Ieri, pe la ora 11:00 dimineaţă, ne aflam la ieşirea din Chişinău şi făceam plinul rezervorului diesel al lui Fiat Doblo Panorama 1.3 Diesel Multijet, maşina cu care am pornit în călătoria spre Salonul Auto de la Geneva. În rezervor au încăput exact 58.14 litri, în sumă de exact 1,000 lei moldoveneşti. Cu rezervorul plin, am pornit la drum.

Primul neajuns al lui Fiat Doblo Panorama, observat de noi, nu s-a lăsat prea mult aşteptat. Toate prizele electrice de 12 V de la interior par să fie create pentru un alt standard, pe care nici noi nu-l cunoaştem. Toate aparatele electrice pe care le avem cu noi se conectează la prize, primesc energie pentru câteva secunde, apoi sunt expulzate pentru că diametrul prizelor maşinii pare să fie un pic mai mare decât la oricare altă maşină. Trebuia să găsim o soluţie, întrucât avem nevoei de electricitate în permanenţă la bord, aşa că am recurs la soluţii triviale – am pliat un bon de casă, de hârtie, şi l-am introdus în priza electrică, alături de furca utilajului electric, pentru a-i asigura surplusul de diametru. E simplistă soluţia, dar a funcţionat şi ne permite să avem în continuare energie electrică la bord. Dar maşina a primit o primă bilă neagră din partea noastră pentru acest aspect.

O bilă albă, însă, merge la capacitatea suspensiei de a înghiţi denivelările. Prin Moldova şi România am avut ocazia să ne convingem că Fiat Doblo Panorama este mult mai capabil să absoarbă şocurile drumurilor imperfecte decât orice alt model din segmentul său , care a trecut prin mâinile noastre.

O mare nesocoteală italienească o constituie dimensiunile imense ale uşii portbagajului. Aceasta se întinde în jos pe aproape toată înălţimea maşinii, iar ca să o deschizi, trebuie să ai grijă pentru a avea un spaţiu de vreo 1.5 metri în spatele maşinii. La turaţii şi viteze mari, se face simţită şi izolarea fonică precară a maşinii.

Marele avantaj al maşinii e, fără îndoială, consumul. Acesta a coborât constant până în Oradea, ajungând la 5.1 litri/100 km. Apoi, după Budapesta, cifra a început să urce din cauza vitezei mai mari de autobahn şi lipsa celei de-a 6-a trepte a transmisie. În acest moment, până în Viena, consumul a ajuns şi s-a stabilizat la la valoarea de 5.3 litri/100 km, după 1,283 km parcurşi. Nu am ajuns încă la ţinta noastră de 5.0 litri/100 km, dar ne menţinem deocamdată aproape de ea.

Primele incomodităţi anatomice am început a le simţi foarte curând după startul călătoriei, cam la vreo 200 km parcurşi. Ulterior, senzaţiile de condus mai dinamic prin munţii României ne-au redirecţionat atenţia spre modul în care se conduce maşina prin astfel de peisaje şi am uitat niţel de durerea de spate.

Apropo, Fiat Doblo Panorama scrâşneşte din roţi la abordarea agresivă a virajelor şi manifestă un ruliu aşteptat, dar, dacă îl conduci corect, frânând înainte de viraje şi ieşind din ele cu acceleraţia, atunci poţi face adevărate minuni. Ne-am amintit acolo, în munţii României, de o experienţă de-a noastră mai veche, în care am fost pasageri într-un Opel Meriva OPC de generaţie precedentă, condus de un pilot de curse, care ne-a demonstrat că şi o maşină cu centrul de greutate ridicat poate fi condusă în ritm extrem. Totuşi, în ciuda spaţiului generos pe care îl oferă şi a multitudinilor de spaţii de depozitare, care s-au dovedit a fi foarte practice, ne-am convins că va fi necesar să facem azi spre seară o pauză la un hotel. Suntem în Viena acum pentru un scurt popas de mic dejun, dar am ales deja o locaţie superbă pentru popasul de seară, într-o ţară în care redacţia noastră nu a mai fost niciodată! Vedeţi diseară locaţia surpriză, cu noi dezvăluiri, mai ales că, pentru a ajunge acolo, trebuie să parcurgem un segment de traseu prin munţii Alpi!...

Să vedem cum va evolua consumul până acolo!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (19 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter