Toyota va continua să producă motoare cu ardere internă şi în epoca maşinilor electrice, anunţând din nou că nu crede că acestea ar fi singura cale

15 Ianuarie 2024, 14:52
Redacţia PiataAuto.md
Toyota are parte de un nou episod de tulburare bipolară, din câte se pare, or, în lume pur şi simplu nu mai există un alt producător auto care să-şi schimbe atât de des şi atât de diametral opus poziţia faţă de maşinile electrice. Întâi anunţă că acestea nu sunt calea, apoi anunţă 30 de modele electrice pentru următorii ani, apoi primul model o dă în bară cu rechemări lungi, după care maşinile electrice iar sunt negate. Apoi, mai trece un pic de timp şi noul şef de la Toyota spune că-i admiră pe cei de la Tesla şi că maşina lor a o adevărată capodoperă inginerească, iar pe lângă asta anunţă că Toyota va implementa şi la fabricile sale utilaje Gigapress, economisind etape de producţie. Pe lângă asta valul de maşini electrice ar trebui să se deplaseze singure pe linia de asamblare. Apoi Toyota vrea să se impună ca un lider în mobilitatea electrică, anunţând că va lansa baterii cu stare solidă, doar că pe urmă aflăm că în timp ce alţii le lansează sau sunt aproape de lansare, Toyota a făcut un parteneriat cu o companie petrolieră pentru a dezvolta aceste baterii, care nu vor veni mai devreme decât anul 2029-2030. Apoi Toyota anunţă că pregăteşte maşini electrice cu autonomie de 1.000-1.200 km cu acele baterii. Apoi, acum fostul şef Toyota, Akio Toyoda, care e un soi de preşedinte de onoare acum, anunţă că totuşi Toyota va continua să producă maşini cu motoare cu ardere internă şi-n epoca maşinilor electrice, subliniind din nou că maşinile electrice nu sunt singura cale.
Toate aceste declaraţii au fost făcute de curând în Tokyo, la dezvăluirea noului GR Yaris facelift. Toyoda, a menţionat că el şi consiliul de directori ai Toyota au decis că vor continua dezvoltarea de noi motoare cu ardere internă şi noi modele cu combustie, chiar dacă în unele regiuni se va trece complet la electrificare. El a mai spus, încă, că multe din modele care nu au tentă sportivă vor fi combinate cu electromotoare, însă, în renumite sisteme hibride Toyota.
„Noi credem că maşini electrice cu baterii nu reprezintă singura cale de ajunge la impact zero global de CO2”, a mai spus, „şi de asta lucrăm atât de intens şi la motoare cu hidrogen”.
În ultimii ani, Toyota are nu doar modelul Mirai, care consumă hidrogen, dar care-şi produce electricitatea prin pile de combustibil, dar a experimentat şi cu modele care au combustie directă de hidrogen.
Akio Toyota a mai adus un argument pentru motoarele de interne de această dată, menţionând că în total, companiile care produc componente pentru modelele Toyota cu combustie, însumeaă o cifră de 5,5 milioane de angajaţi, care sunt inima sectorului auto japonez. „Nu trebuie niciodată să pierdem aceşti oameni”, a mai adăugat Toyoda. „Viitorul e ceva ce trebuie să-l construim împreună, iar eu vreau să-l construiesc împreună cu pasionaţii auto”, a conchis Akio Toyoda.
0
17,559
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!