Au fost depuse 3 oferte la CNAIR în România pentru construcţia podului peste Prut de la Ungheni, inclusiv de la companii din Republica Moldova

1 Februarie 2024, 09:34
Redacţia PiataAuto.md
Directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a anunţat că la licitaţia de construcţie a noului pod peste Prut de la Ungheni au fost depuse 3 oferte, iar printre ele se numără atât companii din România, cât şi din cele care operează în Republica Moldova. Podul e deosebit de important pentru a asigura legătura între viitoarele autostrăzi A8 din România şi cea care va fi probabil numită A1 în Republica Moldova, între Ungheni, Chişinău şi sud-estul ţării.
Una din oferte e depusă de o asociere dintre două companii — una cu istoric de activitate în România, Perfect Consult Europe SRL, şi alta cu istoric de activitate în Republica Moldova, Automagistral Pivden. Cea din urmă este de fapt o companie din Ucraina, cu reprezentanţă în Republica Moldova, care a executat mai multe lucrări de drumuri în ultimii ani în Moldova, iar în prezent lucrează la construcţia centurii oraşului Vulcăneşti din sudul Moldovei.
Foto: Construcţia centurii Vulcăneşti, Moldova

O altă oferă a fost depusă de o singură companie din România, Ness Proiect Europe SRL, care are în portofoliul său lucrări de reabilitări de reţele inginereşti, de infrastructură şi construcţii industriale, dar şi proiecte de energie regenerabilă, precum parcuri fotovoltaice.
Cea de-a treia şi ultima ofertă a fost depusă de o altă companie din Moldova, Comsales Grup SRL, care gestionează o fabrică de construcţii metalice nestandarde, dar are în portofoliu şi construcţii de structuri pentru alte fabrici, depozite frigorifice, menţionând că deţine şi un birou de proiectare propriu.
Lungimea podului peste Prut va fi de 261,1 metri. De fapt, vor fi două poduri paralele, fiecare din ele fiind destinat unui sens de circulaţie cu două benzi, în regim de autostradă. Practic, podul va fi o legătură ce va asigura continuitatea între cele două autostrăzi viitoare din România şi Moldova. Şi, desigur, varianta ideală ar fi ca într-un moment din viitor să nu mai există nici măcar puncte de control vamal acolo, la fel cum se întâmplă între toate ţările spaţiului Schengen din Europa.
Costul construcţiei acestui pod e de 156,26 milioane lei româneşti fără TVA, deci circa 31,4 milioane euro. Finanţarea este acoperită de Uniunea Europeană, prin programul de fonduri nerambursabile Connecting Europe Facility.
1
8,625
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!