Pe viu arată bestial: am participat la prezentarea lui BMW 2002 Hommage şi R 5 Hommage!
21 Mai 2016, 09:09
Fani BMW din toate colţurile Moldovei, adunaţi-vă aici! Fani ai maşinilor retro, dar şi ai studiilor de design ce privesc departe în viitor – adunaţi-vă aici! Fani
ai automobilismului şi ai pasiunii auto – din nou vă îndemnăm să vă adunaţi aici mai strâns ca niciodată, pentru că în următoarele ore şi zile pe PiataAuto.md veţi avea parte de cele mai exclusiviste relatări, pline de mustul pasiunii auto! Suntem pentru al treilea an consecutiv la Concursul de Eleganţă de la Villa d’Este, dar dacă în primii doi ani am
venit aici individual, cu sprijinul BMW Group, anul acesta am beneficiat de o invitaţie exclusivistă din partea BMW Group şi BMW Moldova, având astfel acces la un program şi mai larg de atât!

Iar unul din evenimentele exclusiviste la care am avut onoarea să participăm aseară şi astă-noapte a fost chiar
dezvăluirea pe viu la Villa d’Este lui BMW 2002 Hommage de către însuşi Adrian van Hooydonk, Senior Vice President BMW Group Design, şi condusă în scenă de însăşi Karim Habib, actualul şef de design al
automobilelor BMW! Concursul de Eleganţă de la Villa d’Este este organizat în epoca sa modernă de către BMW Group, deşi aici au acces toate mărcile de automobile, şi totuşi, cei de la BMW Group ne-au obişnuit an de an
cu crearea unor prototipuri unice, aduse la Concurs. În acest an e vorba de BMW 2002 Hommage, conceptul care vine să elogieze renumitul model BMW 2002 turbo, lansat pe piaţă acum 50 de ani! Turbo, BMW, 50 de ani în urmă!
Da, aţi priceput deja, acum 50 de ani BMW se număra printre primii producători din lumea auto care implementa turboaspirarea pe unele
din motoarele sale, iar BMW 2002 turbo era primul model vândut în Europa ce beneficia de tehnologia turbo! În acei ani, BMW 2002 turbo era situat la
vârful ierarhiei lumii auto pe bătrânul continent, iar astăzi conceptul BMW 2002 Hommage vrea să elogieze această glorie a muzei sale, dar şi
să arunce o privire pătrunzătoare în viitor.

Păstrând aceleaşi elemente de bază de design, noul prototip reinterpretează proporţiile lui 2002 Turbo într-o nouă
eră, fiind mai lat, având profilări mai moderne şi mai sportive, şi aducând o idee despre cum ar putea arăta astăzi un model cu aceeaşi filozofie în gama BMW. Da, probabil astăzi nu mai uimeşti pe nimeni cu un motor turbo
sub capota unui model de serie, dar inginerii BMW sunt şi astăzi pioneri incredibili în această tehnologie, or, acum câţiva ani ne-au lăsat pe toţi cu gura căscată prin lansarea primului motor diesel tri-turbo din lume, iar cu
câteva zile în urmă şi-au anunţat şi primul motor cvadri-turbo, cu patru turbine, pe Seria 7! Deci, dacă printr-o
îndrăzneală nemaivăzută cei de la BMW ar decide să producă astăzi un model cu aceeaşi filozofie ca şi cea a
lui 2002 turbo, cu siguranţă ar avea la îndemână tehnologii de turboaspirare extraordinare, de care să facă uz.
Iar pe lângă clasicul BMW 2002 turbo, şi noul prototip BMW 2002 Hommage, cei de la BMW Group au adus la seara fantastică şi o creaţie unică de omagiu pe două roţi – BMW R 5 Hommage, un prototip de motocicletă creat în omagiul legendarului BMW R 5 de la sfârşitul anilor 1930.
Astfel, prototipul marchează 80 de ani de la apariţia originalului! Da, BMW producea motociclete cu mult înainte să producă automobile, aşa că la sfârşitul anilor 1930 sigla alb-albastră era deja una admirată în rândul pasionaţilor de
motociclete. Motocicleta originală, prezentă şi ea la evenimentul de aseară, avea un motor boxer de 2 cilindri, care livra 24 CP la 5,500 rpm, putând atinge o viteză de 135 km/h, motiv pentru care era foarte frecvent
folosită în curse! Iar conceptul R 5 Hommage aduce astăzi de asemenea un motor boxer, de această dată cu compresor mecanic, pentru a se putea ridica la înălţimea standardelor moderne de performanţă.
Iar acum, vă lăsăm să
admiraţi toate aceste
minunate bijuterii, la
prezentarea cărora am
avut onoarea să asistăm
pe viu aseară! Printre
gazdele evenimentului
s-au numărat cam toţi
marii şefi ai BMW Group, iar printre invitaţi s-au numărat tot soiul de miliardari şi aristocraţi ai lumii. Printre ei l-am zărit până şi pe miliardarul român, colecţionar de automobile, Ion Ţiriac.
Staţi neapărat pe aproape! Concursul de Eleganţă începe astăzi, iar noi vă vom bucura cu noi relatări LIVE ale minunatului eveniment, prezentându-vă
succint toate bijuteriile aduse la Villa d’Este!
PiataAuto.mdIlie Toma, din Italia
2
5,392
GALERIE FOTO (67 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!