FRANKFURT LIVE: Suzuki Vitara S versiune turbo pentru SUV-ul nipon!
16 Septembrie 2015, 17:40
Atunci când noi am testat noul Suzuki Vitara în Moldova, ne-am declarat profund fascinaţi de consistenţa şi în acelaşi timp simpleţea eficientă a noului model, iar la preţul pe care îl are în Moldova, îi prognozam un succes remarcabil pe piaţă, succes care a şi început să se materializeze. Totuşi, oferta de motoare a lui Vitara nu e foarte variată pentru cei cu mai multe pretenţii, fiind formată doar dintr-un propulsor pe benzină, de 120 CP, şi unul diesel, tot de 120 CP, care mai şi lipseşte de pe unele pieţe.
Şi uite că acum japonezii vin la salonul auto de la Frankfurt cu planuri grandioase, printre care anunţarea unei noi platforme
tehnice, dar şi a unui nou motor, care şi-a găsit imediat locul sub capota noii versiuni Vitara S a celor de la Suzuki. E vorba de un propulsor turboaspirat pe benzină, cu injecţie directă, care deschide un capitol nou în ingineria Suzuki, un capitol pe nume BOOSTERJET, or, anume aşa vor fi numite motoarele care vor popula în curând o nouă familie de propulsoare
turboaspirate. Iniţial, noul motor va veni în versiuni de cilindree de 1.0 şi 1.4 litri. Motorul de 1.0 litri livrează o putere de 111 CP şi un cuplu de 170 Nm. Pe noul Vitara S, însă, e instalată ipostaza de 1.4 litri şi 140 CP a noului propulsor, care livrează şi un cuplu maxim de 220 Nm. Ei, ce spuneţi acum de o Vitara cu 140 CP şi 220 Nm la activ? Niponii nu ne dau, deocamdată, prea multe
informaţii despre parametrii dinamici ai noii Vitara S, însă e cert faptul că exemplarul adus la Frankfurt este echipat cu tracţiune integrală şi transmisie manuală, iar într-o astfel de combinaţie, noul model promite un consum de 6.3 litri/100 km în regim
urban, 5.0 litri/100 km în regim extra-urban şi 5.4 litri/100 km în regim mixt.
Pe lângă noul propulsor, noua Vitara S va avea şi dotări de top, precum
farurile full LED, tapiţerie combinată cu piele, calandru şi jante diferite, sistem de cruise-control adaptiv şi frânare autonomă.