Acesta e un Lotus Esprit V8 vândut cu parcurs mic, de pe vremea când producătorul britanic concura cu Ferrari şi Lamborghini

23 August 2023, 21:20
Redacţia PiataAuto.md
Azi Lotus aparţine chinezilor de la Geely şi abia încearcă să renască, dar maşinile din gamă folosesc fie motoare Mercedes AMG, fie ne putem aminti de propulsoarele V6 de Toyota, folosit până de curând. Performanţa ultimelor două decenii cel puţin a fost mai mediocră, cu rare sclipiri. Maşina de mai jos, însă, vine din anul 1998, dintr-o perioadă în care Lotus încă mai încerca să facă o concurenţă directă pentru Ferrari şi Lamborghini.
Iniţial modelul Esprit, cu un design de supercar italian, îşi câştigase reputaţia de performanţă nu prin puterea motorului, ci prin greutatea excepţional de mică, de sub o tonă la prima generaţie şi sub 1.100 kg la următoarele. Şi apoi, echilibrarea corectă şi suspensia potrivită făceau restul sarcinii, iar maşina se conducea fabulos de plăcut, reuşind să ţină pasul cu supercar-uri mult mai puternice, dar mai grele.
Dar în anii 90, când Lotus avea deja în producţie generaţia S4 al lui Esprit, producătorul a decis să pună şi un motor V8 sub capotă, pe lângă cele de 4 cilindri pe care le avea. Acesta trebuia să ofere şi un număr de cai-putere comparabili cu cei ai italienilor, nu doar greutate mai redusă.
Aşadar, în 1996 a fost lansat Esprit V8, o maşină care avea un V8 dezvoltat de Lotus, cu numele de cod 918. Blocurile motoare erau din aluminiu, pentru a păstra greutatea redusă, iar propulsorul folosea deja pe atunci un arbore cotit cu plan plat, cum folosesc modelele Ferrari şi cum a început a folosi abia pe generaţia actuală Chevrolet Corvette!
Mai mult ca atât, deja atunci, în 1996, inginerii Lotus au echipat acest motor de 3,5 litri cu două turbosuflante Garrett,, făcându-l, efectiv, twin turbo. Inginerii ar fi putut să-i pună şi un intercooler, şi să-i dea forţa maximă pe care ei o testaseră pe circuit şi o estimaseră la 507 CP (500 CP mecanici)! În anul 1996, cu o asemenea putere şi cu greutatea redusă a lui Lotus, se putea eclipsa orice model Lamborghini şi Ferrari.
Foto: Motorul V8 twin turbo amplasat median

Doar că britanici aveau o problemă. Nu avea o cutie de viteze transaxle, după cum solicita construcţia maşinii, care să reziste unei asemenea forţe a motorului. Aşa că au eliminat intercooler-ele şi au redus puterea motorului în mod controlat la doar 355 CP (350 CP mecanici).
Foto: Puntea faţă şi ventilatoarele radiatoarelor din faţă

Chiar şi cu puterea redusă, acest Lotus Esprit V8 atingea prima sută în 4,4 secunde, iar viteza maximă ajungea la 282 km/h!
Maşina despre care vorbim azi e una fabricată în 1998, şi a fost cumpărată nouă în Canada. Timp de 24 de ani, până în 2022, proprietarul a continuat să-i facă toate deservirile tehnice la acelaşi dealer de la care a cumpărat-o. Iar anul trecut, în 2022, dealer-ul a cumpărat-o înapoi de la el, pentru că-i ştia îndeaproape istoria.
Şi acel proprietar nici măcar n-a parcurs foarte mulţi kilometri cu ea. În 25 ani, până în prezent, maşina a adunat doar 34 mii km!
Iar toate astea fac din ea o maşină de colecţie excepţională, poate chiar cel mai bun Esprit V8 din câte se află în colecţii în America de Nord cel puţin.
A fost atât de bună maşina, încât a fost vândută ca pâinea caldă de curând la o licitaţie. Cel care a cumpărat-o a fost de acord să plătească 65.500 dolari pe ea!
Şi cu siguranţă peste 5 sau 10 ani o va putea revinde cel puţin dublu sau triplu, mai şi savurând-o între timp!
1
3,669
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!